Hej hvorfor er jeg blevet banned?

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
Casper98dk

Re: Hej hvorfor er jeg blevet banned?

Post by Casper98dk »

FedeAnderzen wrote:
Nightgam wrote:Jeg vil gerne give jer ret i jeg hedder Marcus. men jeg har altså aldrig spillet som nogen der hedder Marcus121100, og har heller ingen ide om hvem det er.

kan det der IP noget havde noget at gøre med at mig og min mor flyttede ind i det her hus for ca. et halvt år siden ?

og hvorfor skal jeg indvolveres i et problem som i har med ham der hackeren Marcus121100?
Tror jeg henter lidt popcorn og venter på julemandens svar på den der.
+1

Lol :)
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
julemand101

Post by julemand101 »

Der er et passende svar på vej så jeg vil gerne bede folk om at lade vær med at skrive mere herinde til jeg har svaret.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
julemand101

Post by julemand101 »

Nightgam wrote:Jeg vil gerne give jer ret i jeg hedder Marcus. men jeg har altså aldrig spillet som nogen der hedder Marcus121100, og har heller ingen ide om hvem det er.

kan det der IP noget havde noget at gøre med at mig og min mor flyttede ind i det her hus for ca. et halvt år siden ?

og hvorfor skal jeg indvolveres i et problem som i har med ham der hackeren Marcus121100?
Må jeg lige forstå dig ret her. Du forsøger lige nu at komme med en historie der skal forsøge at stille spørgsmålstegn til den vurdering xcanner og jeg har lavet omkring dit ban? Du forsøger tilmed at narre en der har en bachelor grad i software fra Aalborg Universitet og som læser videre på kandidaten til Civilingeniør indenfor Software? Og som samtidig har taget et ekstra (meget kort) kursus omkring IT sikkerhed og hacking?

Jamen udmærket så tager vi den derfra. Du kender altså ikke nogen der spiller som Marcus121100. Men du kender godt nok jwg701 som så åbenbart kender Marcus121100. Altså det er jo teoretisk muligt at være ven med en der ikke fortæller hvilke andre venner han har men i din alder virker det lidt spøjst må jeg indrømme.

Du har oprettet dig her på forummet med en IP der er den samme som den Marcus121100 havde da han skrev de indlæg omkring unban ca. 40 minutter efter jeg skrev sidste svar. Det scenarie du opstiller vil så kræve at Marcus121100 valgte at tage strømmen fra sit modem, vente i mindst en time og derefter tilslutte det igen (sådan er det hvis han har dynamisk IP) før han kan skifte IP. Samtidig ville det så kræve du havde gjort det samme og så skulle du så være yderst heldig/uheldig for lige præcis at få den IP som Marcus121100 lige har frigivet. Samtidig ville det kræve at i begge har samme internetudbyder (jeg kan se du har Telenor (tidligere Cybercity)). Dette anses som komplet usandsynligt at du lige præcis rammer alle disse faktorer.

Din forklaring omkring at i har flyttet ind i et hus er også komplet ligegyldigt da det ingen påvirkning har omkring jeres internet med mindre altså i har arvet routeren og abonnement fra den tidligere ejer hvilket ikke lader sig gøre og den er heller ikke særlig sandsynlighed eftersom marcus121100 har brugt IP adressen på forummet mens han spurgte omkring unban (hvilket skete her i december).

Du tænker selvfølgelig at eftersom du ingen chancer har for at komme tilbage så kan du lige så godt spilde alles tid med at gøre håbløse forsøg og komme med løgne. Jeg synes det er trist at se et ungt menneske forsøge at gå denne vej bare fordi han fortryder en forbrydelse han har gjort. Du vælger altså at bryde regler fordi du ikke finder din straf passende? Hvis du virkelig syntes så godt om serveren så burde du måske lige tænke nærmere over dine handlinger inden du gør noget.

Og her er vi så ved lektien ved hele denne sag. Jeg håbede at du lærte noget af at få et perm. ban fra serveren på baggrund af tåbelige handlinger men det viser sig så at du bare fortsætter med at begå tåbelige handlinger uden du aner konsekvenserne. Ved at du laver sådan et stunt herinde på forummet viser udviser du en så ligegyldig holdning til regler og moral at jeg har den dybeste afsky til dig.

Lad mig lige skitsere hvorfor xray bliver straffet så hårdt. For at bruge xray kræver det du bruger noget tid på at lede på internettet og download et xray mod. Herefter skal du bruge tid på at indsætte filerne i din Minecraft installation og herefter skal du så ind i spillet, aktivere hacked og så vælge at misbruge det. Prøv at tæl hvor mange steder i denne process du tid til at tænke tanken "gør jeg noget forkert her?". Ved at det kræver sådan en process så må vi også gå ud fra at folk der vælger at bruge xray på vores server virkeligt mener det seriøst og ønsker at bryde reglerne. Du får mig ikke til at tro på at nogen "kommer til" at bruge xray ved et "uheld". Derimod "kan" der godt ske uheld ved hærværk hvor man laver noget dumt i raseri men xray er altså ikke noget du gør i raseri anfald (i så fald kontakt nærmeste læge som kan henvise dig til de rette myndigheder).

Kort sagt. Jeg er skuffet!
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Nightgam

Post by Nightgam »

jajaja du får ret jeg tager fejl tillyke du vandt...
Uanset hvad jeg skriver er du sku da ligeglad med det, i Mod crew har truffet jeres beslutning på forhånd så er det jo ligegyldigt.
selvom det jeg siger er sandt vil du skide tykt og tyndt på det.
og så vil jeg rent ud sagt ski*e på din fu*king uddanelse.
julemand101

Post by julemand101 »

Nightgam wrote:jajaja du får ret jeg tager fejl tillyke du vandt...
Uanset hvad jeg skriver er du sku da ligeglad med det, i Mod crew har truffet jeres beslutning på forhånd så er det jo ligegyldigt.
Er glad for du tager tingene så pænt. Må jeg dog gøre opmærksom på at man godt kan skrive pænt selvom man er uenig med andre. Men du har ret i at du ikke kan komme med noget bevis der kan gøre os tilfreds på nuværende tidspunkt eftersom du allerede har valgt at lyve. Hvis du derimod havde forklaret det med du havde fx en bror ville vi gerne have tager imod undskyldningen men nu ligger sagen altså bare sådan at der er temmelig mange parametre i denne her sag som næppe kan tilskrives tilfældighed.

Og så kan jeg informere at brugeren Nightgam har udvist umodent sprogbrug på forummet og derfor vil få endnu svære ved at blive unbanned.
Nightgam

Post by Nightgam »

jeg har jo sagt jeg ikke ved noget om ham der Marcus121100 så forstå det dog.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Nightgam wrote:jajaja du får ret jeg tager fejl tillyke du vandt...
Det var dog en elendig undskyldning. At jule tager sig tid til at undersøge Ip'en på 2 brugere og holder dem op imod de tidspunkter hvor der er skrevet indlæg på, viser jo netop at vi ikke har truffet beslutning på forhånd. Han har netop undersøgt det for at være sikker på at der er tale om samme bruger, så vi ikke udelukker uskyldige.

Når du så reagerer på den måde, med at svine ham til, er jeg bare glad for at du ikke spiller på serveren mere. Vi vil gerne spille med folk der kan agere modent og tale pænt til andre. Jeg foreslår at du tænker over forløbet i det her og tager ved lære af det, det vil give pote senere hen i livet. Det betaler sig ikke at snyde, og har man gjort i nælderne, er det ikke vejen frem at gøre det igen.
Image
Nightgam

Post by Nightgam »

Okay fint i har ret jeg er Marcus121100.

Men grunden til jeg snød var jeg gerne ville spille på jeres server, uden alt det her.
Bare spille med mine venner og lade det være sådan, jeg kan godt lide serveren fordi mods'ne, gør en indsats i at hjælpe spillerne.

Grunden til jeg snød var faktisk ikke for at ødelægge eller irritere nogle, jeg ser dog nu det var en fejltagelse. Jeg ville bare gerne ind på serveren igen og passe mig selv, og den tid jeg var på serveren som nightgam mener jeg ikke jeg gjorde noget forkert, jeg ville bare bygge mig en lille by til mine venner og andre som ville joine den.

Jeg snød jer for ikke at skulle bruge mere af jeres tid. Men bare komme ind på serveren og spille med mine venner så jeg kunne nyde den gode server, såvel med dem som andre og den korte tid jeg var på igår forvoldte jeg jer jo ikke noget besvær, derfor kan jeg ikke se hvorfor i ikke bare kunne lade det ligge.... men det er jo ligegyldigt nu.

jeg ved jeg har brudt reglerne og gjort noget forkert, og jeg har lært min lektie og tager det fulde ansvar..... Selvom det dog tog noget tid. Nu vil jeg bare spørge om jeg måske kan få det tilgive på et tidspunkt.
jeg har selvfølgelig fuld forståelse for vis det ikke kan lade sig gøre. efter så meget besvær jeg har forvoldt jer.
Håber meget i vil genoverveje mit ban, og acceptere min undskyldning på et tidspunkt hilsen Marcus.

Jeg vil sige undskyld en ekstra gang til julemanden, for alt det besvær jeg har bragt ham. og især det jeg har skrevet. men sket er sket.(var lidt sur der).

men nu har jeg intet andet at sige end.
RIGTIG GODT NYTÅR ALLE SAMMEN.
julemand101

Post by julemand101 »

Du har med det her nummer lige præcist vist alle hvorfor du netop ikke skal ind på serveren igen. Hvis du ikke kan være ærlig når en moderator eller admin spørger dig så hører du ikke hjemme på serveren.

Og hvis nogen skulle være i tvivl så udstedes ban på person niveau eftersom det ingen mening giver at man kan komme ind igen bare man køber en ny Minecraft account. Det betyder også at personer der vælger at købe flere account for at komme ind på serveren igen bliver straffet hårde da vi bliver temmelig negativt stemt når man forsøger den slags.

(og jeg tilgiver ikke personer som dig)
Post Reply