Hej jeg vidste ikke helt hvor jeg skule sætte topiccen men så blev det her
Mig og en af mine venner vil gerne have os en lille server og vi vil gerne betale for det så jeg ville vide om der er nogle folk der kan anbefale en side som giver okay server hosting og helst omkring 50kr (ved godt det ikke er så meget men det skal heller ikke være så stor en server ).
Jeg har selv lidt ledt men har bare næsten ingen forstand på det der med servere derfor spørger jeg
Server hosting
- julemand101
Re: Server hosting
Hvor mange slots mere præcist? Skal den køre Bukkit eller bare standard Minecraft server. Hvis Bukkit skal den så have nogle plugins og hvilke?
Der er meget stor forskel på servere men til 50 kr. om måneden bliver det næppe vildere end max. 5 slots med standard Minecraft server.
Der er meget stor forskel på servere men til 50 kr. om måneden bliver det næppe vildere end max. 5 slots med standard Minecraft server.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Battleroar
Du kan altid bruge Redstonehost! :3
Ej dem skal du ikke bruge Du kunne prøve maxgree.com, mener de har en 6 slots server til 5Euro. Ellers er der https://www.creeperhost.net/cart.php?gid=6. Men jeg skal vide hvor mange slots i skal have før jeg kan hjælpe.
- Battleroar
Ej dem skal du ikke bruge Du kunne prøve maxgree.com, mener de har en 6 slots server til 5Euro. Ellers er der https://www.creeperhost.net/cart.php?gid=6. Men jeg skal vide hvor mange slots i skal have før jeg kan hjælpe.
- Battleroar
- Marcus007363
Nu hvor jeg er så dum til sådan nogle ting vil jeg gerne vide hvad slots er hvis nogen har tid
(y)
- thomaskaufi
hey marcus, hvis du bare vil køre 7-8 pers vanilla kan jeg anbefale servercraft.co, de har et udemærket tilbud på 42 kr/md for en fin nok server. Der er ikke begrænsning på slots (altså hvor mange spillere der kan være på) kun indtil serveren chrasher. du kan ikke installere bukkit, det er der ganske simpelt ikke ram nok til på den billige. Dog ligger firmaet i USA og derfor er der en anelse latency, men det er ik meget.
Jeg er nu skiftet over til multiplaygameservers.com, det er ganske udemærket, du konfigurere selv din server til præcis hvor mange slots hvor meget ram og ikke mindst hvor den skal ligge henne: min ligger lige nu i frankfurt (tyskland) jeg bestile den til sverige, men de har tekniske problemer deroppe, dog flytter de den over så snart den er klar men frankfurt er heller ikke værst…. MEN (og der er et men) det bliver jo dyrere for bedre kvalitet, så jeg har altså smidt 300 kr for 3 måneder, og der er fordi de har 25% åbnings tilbud på den første betaling, og så naturligvis bliver det billigere og billigere jo flere måneder du betaler for af gangen…. dog har den 1GB ram hvilket er lige nok til at køre bukkit på 10 pers… nogen vil sige det ikke er nok, men det kører hamrende godt og jeg har ikke oplevet nogen fejl endnu (kun dem jeg selv laver på FTP )
så hvis du vil have bukkit skal du have lidt mere ram og så bliver det altså lidt dyrere.
mht til hvordan man holder en server kørende, så fik jeg meget viden ved at gå på bukkit.org, minecraftforum googl youtube osv. det er i sidste ende et spørgsmål om erfaring, så hvis du er helt ny kan det også anbefales at du prøver at hoste en lokalt på din computer og leger lidt med at konfigurere en server, inden du skyder penge afsted…
fortsat god aften
//Thomas
Jeg er nu skiftet over til multiplaygameservers.com, det er ganske udemærket, du konfigurere selv din server til præcis hvor mange slots hvor meget ram og ikke mindst hvor den skal ligge henne: min ligger lige nu i frankfurt (tyskland) jeg bestile den til sverige, men de har tekniske problemer deroppe, dog flytter de den over så snart den er klar men frankfurt er heller ikke værst…. MEN (og der er et men) det bliver jo dyrere for bedre kvalitet, så jeg har altså smidt 300 kr for 3 måneder, og der er fordi de har 25% åbnings tilbud på den første betaling, og så naturligvis bliver det billigere og billigere jo flere måneder du betaler for af gangen…. dog har den 1GB ram hvilket er lige nok til at køre bukkit på 10 pers… nogen vil sige det ikke er nok, men det kører hamrende godt og jeg har ikke oplevet nogen fejl endnu (kun dem jeg selv laver på FTP )
så hvis du vil have bukkit skal du have lidt mere ram og så bliver det altså lidt dyrere.
mht til hvordan man holder en server kørende, så fik jeg meget viden ved at gå på bukkit.org, minecraftforum googl youtube osv. det er i sidste ende et spørgsmål om erfaring, så hvis du er helt ny kan det også anbefales at du prøver at hoste en lokalt på din computer og leger lidt med at konfigurere en server, inden du skyder penge afsted…
fortsat god aften
//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- Scrollzz
Kerplunc Gaming er billigt og har mange gode ting med sig.
Hvis du køber en server tilbyder de gratis hjemmeside og mumble!
Serverne kører 24/7 næsten uden lag! Jeg kører selv en server og har haft 2 andre hos dem.
Hvis du skal sætte plugins ind bruger du FTP og sætter dem ind.
Der udover har du et panel på nettet hvor du styrer det hele .
Du kan selv vælge mellem bukkit, tekkit og vanilla.
Hjemmesiden er http://www.treepuncher.com/
Hvis du køber en server tilbyder de gratis hjemmeside og mumble!
Serverne kører 24/7 næsten uden lag! Jeg kører selv en server og har haft 2 andre hos dem.
Hvis du skal sætte plugins ind bruger du FTP og sætter dem ind.
Der udover har du et panel på nettet hvor du styrer det hele .
Du kan selv vælge mellem bukkit, tekkit og vanilla.
Hjemmesiden er http://www.treepuncher.com/
- Marcus007363
Jamen tak for alle jeres forslag jeg tror dog at treepuncher bliver mit valg dog skal jeg stadig finde ud af hvordan det fungerer og så skal jeg også snakke med min ven. BTW
Jeg vil gerne have at serveren er så lidt griefing-fri/sikker som mulig på samme tid med at køre mest vanillia som mulig så hvilke plugin kunne folk anbefale?
Jeg vil gerne have at serveren er så lidt griefing-fri/sikker som mulig på samme tid med at køre mest vanillia som mulig så hvilke plugin kunne folk anbefale?
(y)
- Scrollzz
Du kan bruge GroupManager, hvor du kan sætte grupper op og vælge hvilke som ikke skal kunne bygge osv.
- thomaskaufi
hvis du vil undgå griefing kan du vel bare bruge logblock… så har du styr på hvem der har lavet et hul i dit hus
hvis du vil undgå kistegriefing kan du kigge på plugins der låser kister… crafters bruger LWC (det samme gør jeg) og det er også et af de bedste der er på markedet
mht til mest vanilla muligt, så forsvinder vanilla når du installere plugins mod griefing, men det er jo op til en selv hvor meget man vil gøre.
hvis du vil undgå kistegriefing kan du kigge på plugins der låser kister… crafters bruger LWC (det samme gør jeg) og det er også et af de bedste der er på markedet
mht til mest vanilla muligt, så forsvinder vanilla når du installere plugins mod griefing, men det er jo op til en selv hvor meget man vil gøre.
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- Scrollzz
Hvis du ikke gider til alt det bøvl med MySQL når du bruger LogBlock, så kan du bruge CoreProtect.
Det er samme stil bare uden MySQL
Det er samme stil bare uden MySQL