Okay så! Jeg vidste ikke der var et maks i multi player.Nemisisdk wrote:Det med at mobne glitcher kan du ikke gøre noget ved.
Du skal tænke meget over, hvad du bruger fra en person, der har lavet det i singleplayer worlds, for der er en kæmpe forskel på multiplayer og singleplayer.
Den smule lys der kommer fra vandet, har ingen betydning for selve spawneren, da det ligger under lys niveau for spawn raten. Du skal heller fokuserer på, at oplyse alle cave´s ogudendørsarealer.
Den sidste vigtig faktorer for netop din xp farmr, og det er netop derfor, den ikke egner sig i en multiplayer verden, det er det faktum, at minecraft er lave så kun X antal mobs kan spawne i verden, og der er kendte bugs med, at de ikke altid er lige gode til at despawne, og netop denne faktorer er alt afgørende for udbyttet i den farm.
tager vi udgangs punkt i den spawner, jeg havde på det gamle map, der var bygget 40x40 i 13-14 etager, der kunne jeg kun, når jeg var alene i verden, komme op på en spawn rate af 100+ mobs, og når bare der var en enkel person, så faldt den til 50.
Nu ved jeg ikke hvor stor din er, men ud fra billede at dømme, skyder jeg på 20x20 i 5-6 etager, hvilket er en halvering af min egen, og derfor en spawn rate på kun 20.
Den sidste ting der gør, at du aldrig vil komme op på det antal, som jeg havde er netop, at når de spawnede ved mig, så faldt de hurtig ned og var væk fra chucken, da min dækket et areal af 6-8 chuncks, så ville det være muligt, når serveren scannede for steder at spawne mobs, at den spawne op til 32 stk
Det med at lyse caves op behøver jeg ikke. Jeg har bygget den oppe i luten over vandet, så jeg burde gerne være for højte oppe til at spawne nogle i caves under vandet...