Crafter Avisen! (PDF) [stoppet]

Del dine billeder eller videoer fra crafters.dk her.
Post Reply
thomaskaufi

Re: Crafter Avisen! (PDF)

Post by thomaskaufi »

Hej casper,

Personligt vil jeg tilføje at jeg nød stor glæde i at læse de ugentlige aviser, for det var sat flot op, og skrevet med en vis humor, hvilket er det der skal til for at få læsere :)

Men jeg kan skam sagtens forstå hvis du ikke har tid til det… jeg synes også det var noget af et arbejde du gjorde…!

//Thomas
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
Casper98dk

Post by Casper98dk »

tiden er sgu ikke et stort problem, jeg laver sgu ikke så meget anyways. ^^.. det er mere lysten til det der er forsvundet.
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
PennisPuff

Post by PennisPuff »

jeg nød også at læse avisen og jeg ved at mange andre som måske ikke kommentere det nød også at læse den :)
Pars

Post by Pars »

Jeg nød også at læse den. Den opsummererede meget godt hvad der var sket på serveren og viste interessante steder frem, som man normalt aldrig ville se. At der så åbenbart er nogen som ikke sætter pris på dette, det fatter jeg ikke. Avisen var måske ikke perfekt, men den havde sin charme, og sagen er at Du/I havde brugt noget tid på at smække noget sammen, som ingen havde bedt jer om.

Jeg håber da at du får lyst til at skrive den igen, men samtidig har jeg også fuld forståelse for hvis det ikke er tilfældet.
kaffeluskeren

Post by kaffeluskeren »

Avisen gav et overblik over nye begivenheder på serveren såsom pvp og de forskellige interviews gav et indblik i hvem der spiller på serveren :) Håber du får lysten tilbage Casper!
/kaffe
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Andre har overtaget projektet og jeg er kun hjælper. Så jeg vil ikke lave den mere. Kan være jeg laver nogle artikler til den nye avis men de virker til at have godt styr på det. Jo mere jeg tænker over det vil jeg nok gerne lave den igen. Opgaven var bare stor for en person. Jeg er ikke god til layout eller lign. Jeg tvivler på at jeg får meget med den nye avis at gøre men jeg kan da håbe..

Grunden til jeg lavede den i sin tid var at jeg gerne ville være en del af communitiet. selvom jeg har været en del af serveren i lang tid synes jeg at jeg havde mindre og mindre med communitiet at gøre. Og at bygge i survival blev mere og mere kedeligt. Når det var alene anyway. Jeg ville gerne gøre et eller andet for communitiet, og jeg har altid godt kunne lide at skrive, så ideen om at lave en avis kom hurtigt til hovedet.
Der var så en PVP tournering og der virkede det passende at starte den.

Alt gik fint. Men jeg fik meget lidt feedback, og alle holdt afstand hvergang jeg bad om konkret hjælp til et eller andet.

Efter en sur kommentar synes jeg ikke jeg gad bruge min tid på det, jeg arbejdede trods alt rigtig hårdt på den hver mandag, og skolen kom i anden række. Jeg tænkte "**** dem, hvis de er ligeglade kan jeg sgu bruge noget andet at bruge min tid på" Alt dette positive kommentarer, også face to face (eller i chat/ på mumble, men samme pointe) jeg har fået på det sidste har givet mig lysten tilbage. Selvom at det var lidt hårdt.

Men andre har taget over, og jeg må finde noget andet at gavne communitiet med. Eller lave noget andet end minecraft. Jeg, som sagt, kommer nok til at skrive et par artikler men min følelse af det er at de kører det fint sammen. Træls. Men de gør det bedre og derfor er det totalt dem der skal gøre det.

Jeg ved ikke hvordan den bliver ændret og hvordan den ser ud, men det jeg har snakket med personerne om lyder godt. Bedre. De har styr på det og rejser sig fra amatør rækkerne som den var i før.

Hvis nogen mangler en til noget er jeg åben. Vil totalt gerne være en del af Crafters.dk og det er det eneste sted jeg rigtigt føler mig hjemme. Selvom der er masser af ting jeg synes burde gøres anderledes, eller folk jeg ikke kan lide. Men sådan er "familier" og fællesskab. Jeg er på Crafters pga af sammenholdet, venskaberne, de awesome personer som altid er fede og snakke med og altid virker positive over en tilstedeværelse, de folk man har fede samtaler med som man ikke rigtigt får andre steder, De folk man kan skændes med i uendeligheder og aldrig bliver venner med men ved at uden dem er fællesskabet ikke som det er. Jer alle. Nye og gamle. Fjender og venner. I er episke.

Fuck minecraft. Det kan jeg sgu få så mange steder henne. Med måske flere muligheder. Hvergang jeg spiller lidt på en anden server ender jeg altid tilbage her. Her hører jeg hjemme.

ja. Held og lykke jer der er igang med den nye avis. Håber den bliver god. Og skriv. Jeg vil hjertensgerne være en del af den. Men jeg forstår klart hvis i gerne vil lave den selv.

Nå.. jeg skal tidligt op imorgen og det er allerede sent. Men jeg blev lige nød til at fortælle lidt. Håber nogen får forståelse, jer der ikke kunne lide at jeg gjorde det. Og jer der godt kunne lide det.

-Casper

PS: der sikkert har tastet forkert alt for mange gange, men overse det lige. Jeg gider ikke til at læse det igennem.
Image

-Casper
julemand101

Post by julemand101 »

En ting du lige så godt kan lære her i livet er at når det gælder frivilligt arbejde og i særdeleshed gratis arbejdskraft så skal man ikke forvente noget som helst. I stedet bør du bare forvente at du er alene og så forsøge at gøre det så godt du kan og evt. bruge kræfter på at gøre dig bedre ved fx at undersøge mulighederne for layout. (og så derefter blive glædelig overrasket hvis nogen vil hjælpe dig og lade vær med at blive skuffet når de forlader dig igen). ;)

Jeg valgte ene mand at starte projektet Archlinux.dk op i 2006 og jeg har endnu ikke modtaget noget hjælp til vedligeholdelsen af siden (til gengæld en del tomme løfter). Efter at have spurgt en del rundt omkring endte det med jeg i starten kunne blive hostet hos et andet projekt og senere fik jeg anskaffet mig en "sponsoraftale" der giver gratis hosting. Men alt omkring opsætning af hjemmeside, forum osv. har jeg selv måtte stå for.

Og det er skam hårdt og det kan måske føles latterligt at skrive fx artikler og nyheder som ingen læser men det er vigtigt bare at gøre det for på et tidspunkt kommer der nogen og læser dem. Det lykkedes mig at opretholde et udmærket community. Men den dag i dag er det stadig mig der besvarer så godt som alle forumindlæg på vores forum.

Archlinux.dk projektet kan måske virke lidt tåbeligt at blive ved med og jeg skal ærligt indrømme at størstedelen af min fritid nu er gået over på Crafters.dk. Men Archlinux.dk har lært mig en hel del omkring programmering, opsætning af layout, få styr på databaser, få nakket spammere og meget andet. Det er viden jeg har kunne bruge i andre sammenhænge og noget af det bruger jeg også her på Crafters.dk

Pointen med denne tåbelige historie er blot at hvis du fx synes at du ikke er ret god til layout så lær at lav noget layout. Det kan godt være det bliver temmelig grimt i starten og folk skriver noget negativt til dig men du vil altid lære noget af det og få noget erfaring.

Husk på at negativ kritik er hvad du selv gør det til. Hvis du ser negativ kritik som noget skidt så forvent at blive skuffet. Men hvis du ser kritikken som en åben mulighed for at tage det til dig og gøre dit arbejde bedre så er det slet ikke så slemt. Personligt hader jeg folk der bare skriver "godt arbejde" fordi det giver mig intet at arbejde ud fra. Jeg ved selv at det jeg laver ALTID har nogle fejl og jeg forlanger at folk kan pege på nogen af dem. Det fejlfrie arbejde eksisterer ikke og det er ud fra dine fejl at du lære noget (og selvfølgelig de ting der fungerer godt).

Og sidst, jeg kender godt ungdommens lyst til at starte en masse projekter op (har selv været ude i det) og så droppe dem en uge efter pga. lysten forsvandt. Den slags projekter vil der være mange af og derfor må du selv afgøre hvilke projekter der virkelig betyder noget. Men hvis du vil drive et af projekter til noget så arbejde på det selvom lysten måske forsvinder i en periode og vær lidt stædig. Det er ikke lige sjovt hele tiden (fx når spammere nedlægger din hjemmeside) men se det som en udfordring for hvordan du kan gøre det mere interessant. Måske bliver det kedeligt at skrive nyheder/artikler i noget tid men så lær lidt omkring layout opsætning imens og undersøg om der er nogle gode programmer til det og hvordan man egentlig gør det ordentligt. Når du engang har fået styr på layout så vil du sikkert igen have lyst til at skrive noget igen (især fordi man mangler noget tekst at smide i sit skinnende nye layout).

God vind fremover. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Jeg giver dig totalt ret i at tomt accept er ligegyldigt og ubrugligt. Men det virkede ikke rigtigt konstruktivt men bare at jeg var et dårligt mennesker og generelt et røvhuld. (det er ikke helt hvad der blevet skrevet men det var sådan overall hvad jeg følte jeg fik ud af det. Lidt nå. Men ja jeg arbejdede sgu også lang tid på det selvom lysten var væk.

Men ja. Ingen grund til 2 aviser til sådan et lille community.

Men tak for svar. Hvis jeg begynder på den igen vil jeg helt klart arbejde mere på layout. Jeg er totalt med på at jeg burde tage det som en lærrig mulighed.
Det jeg mente var hovedsageligt med hensyn til noget billeder osv. Men ja. Jeg burde vil bare have indset at jeg var alene om det.

Men positivt ladet kritik er bare federe end negativ ladet kritik.
Image

-Casper
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Det er Ninjastick og jeg der er igang med at videreføre avisen og vi er snart på plads med første udgave. Avisen bliver videreført i samme ånd som Casper begyndte den, dvs. helt fri for tilknytning til SC og 100 % Community Avis.

Der kommer et nyt og meget prof layout som Ninja har skruet sammen, men ellers er der ikke meget der bliver lavet om. Vi dropper dog reklamerne og fokuserer helt og holdent på de gode historier fra vores allesammens server.

Ang. Casper98dks tilknytning til den nyreviderede avis er det helt klart vores begges holdning at han skal være med på avisen som reporter, hvis han vil naturligvis, og vi vil fra tid til anden gøre brug af hans evner. Dog har vi den første udgave næsten på, plads så du må lige væbne dig med tålmodighed Casper. Vi regner med at når først avisskabelonen er lavet bliver der bedre tid til at lege journalister og vi kan se på hvad vi kunne tænke os at få hjælp med.

En ting er dog sikkert vi får brug for hjælp fra jer alle, det er jo en avis der skal fremme fællesskabet og dække begivenheder overalt på serveren, så vi får brug for at i byder ind med historier om byggerier, byer, events og alt det andet i går og laver hver dag så vi kan udvælge og skrive om tingene.

Men nu forhaster jeg mig, der kommer meget snart en tråd på forum hvor vi forklarer det hele og som i så kan komme med feedback og skrive jeres historieideer i.

Så i kan godt begynde at glæde jer, Community Avisen er snart på gaden igen.
Image
PennisPuff

Post by PennisPuff »

Fede det lyder jo for fedt :)
Post Reply