se min nye skat

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
julemand101

Re: se min nye skat

Post by julemand101 »

Nemisisdk wrote:Nu nævner i godt nok at den ene skuffe sidder skævt. Det er hvad det er, men hvis jeg skal bide mærke i noget, så er det at de ikke anvender kabelføringsvejene i selve kabinettet, sådan som det er lavet til.
Enig, det ser da tosset ud. Var selv lidt ked af mit kabinet ikke har de kabelføringsveje men det er sku da idioti at Komplett ikke har valgt at bruge dem i det her kabinet.
astro379 wrote:Why hva mener du?
Kan du se de to sorte felter ved siden af bundkortet? Meningen er at man trækker kablerne fra fx strømforsyningen bag bundkortet og så kommer kablerne op der ved siden af bundkortet. Fidusen er at kablerne på den måde ikke vil forhindre luftgennemstrømningen i kabinettet. Som dine kabler ligger nu så spærre de ret godt for luftgennemstrømning. Det ligner faktisk noget værre sjusk det de har lavet de. :)

Jeg vil nok anbefale dig at finde en der har forstand på computere der kan fiks disse problemer hvis du selv er ked af at rode med det (specielt CPU køleren). Jeg vil dog også lige at det er temmelig nemt arbejde at tage kablerne ud de forskellige steder og så føre kablerne bag bundkortet (tag nogle billeder af hvordan tingene så ud før så du nemmere kan sammenligne hvis du har glemt nogle stik).

Omkring CPU køleren var det lidt besværligt med min maskine da bundkortet var lidt dumt designet i forhold til mit kabinet. Problemet er at man skal have en såkaldt backplate der sidder bag på bundkortet og derfor er der et hul. Men hullet passede så ikke helt til bundkortet så det blev en del arbejde med at bøje metal. Hvis du tager et billede af bagsiden af computeren (altså bagsiden af den plade hvor bundkortet sidder på) er det dog nemt at vurdere om dette bliver et problem.

(sidst er du altid velkommen til at tage maskinen til Hjørring sammen med fx CPU køler og så skal jeg nok fiks den gratis mens du kan se på mine høns ;) )
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

astro379 wrote:
Nemisisdk wrote:Nu nævner i godt nok at den ene skuffe sidder skævt. Det er hvad det er, men hvis jeg skal bide mærke i noget, så er det at de ikke anvender kabelføringsvejene i selve kabinettet, sådan som det er lavet til.
Why hva mener du?
Som Julle har været inde på, så vedhæfter jeg et billede af min maskine, så du kan se forskellen.
Attachments
IMG_0021.JPG
xcanner

Post by xcanner »

Tror nu ikke det betyder det store om der hænger lidt kabler i vejen for luftgennemstrømmen, med mindre man skal ud i at overclock'e til sidst mulige Ghz.

Dog er det nemmere at køre rent og installere nye ting, hvis der er ordenlig kabelføring.
It's all about the community
julemand101

Post by julemand101 »

xcanner wrote:Tror nu ikke det betyder det store om der hænger lidt kabler i vejen for luftgennemstrømmen, med mindre man skal ud i at overclock'e til sidst mulige Ghz.

Dog er det nemmere at køre rent og installere nye ting, hvis der er ordenlig kabelføring.
Tror heller ikke det betyder det vilde men det er bare dumt at købe et kabinet der tilbyder ordentlig kabelføring og så ikke gøre det. Som du siger så er det nemmere at gøre rent. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
astro379

Post by astro379 »

(sidst er du altid velkommen til at tage maskinen til Hjørring sammen med fx CPU køler og så skal jeg nok fiks den gratis mens du kan se på mine høns ;) )
heh det sku for langt væk til at køre eller tage toget med sådanne et bæst :D

men damm dit ser lækkert ud :D
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
julemand101

Post by julemand101 »

Øh har ikke vist noget billede af min maskine men vil måske senere i dag få taget nogle da jeg vil have gjort rent i den.
astro379

Post by astro379 »

jaah jaah julle hehe blær blær ^^ men vil gerne se den :)

nu ska i jo os tænke på at dette er min første stationær pc som jeg selv har købt eller har jeg kun haft en gammel sag som min morfar gav mig i konfirmation og det var en standart grim satan og det er godt og vel 7 år siden hade den i et år har kun haft en bærbar siden :D
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
julemand101

Post by julemand101 »

Sådan så fik jeg også taget nogle billeder af min maskine. Kunne ikke lade vær med at tage lidt flere så det blev et lille galleri som kan ses her:
http://gally.archlinux.dk/index.php?sfp ... WVjYjVjNzc

Mine specs. er:

Code: Select all

Kabinet: Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro Gold 600W PSU
CPU: Intel® Core i5-2500 Processor med 
Bundkort: MSI P67A-C45 B3, Socket-1155
RAM: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 16GB, CL9
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA DirectCU II TOP
Harddisk 1: Western Digital Caviar® Green 1000GB
Harddisk 2: Western Digital Caviar® Blue 500GB
Lydkort: ASUS Xonar D1 PCI

Skærm: Samsung SyncMaster 2443 - 16:10, 24", 1920x1200 opløsning.

CPU køler: Cooler Master Hyper 212 Evo køler
Front blæser (indtag): SilverStone AP141 - 14cm diameter
Bag blæser (udtag): Akasa Apache Black - 12cm diameter
Top blæser (udtag): Akasa Apache Black - 12cm diameter

Keyboard: Das Keyboard Model S Ultimate EU Silent
Mus: Logitech MX518
Controller: Microsoft Xbox 360 USB Controller
Kølerne er konfigureret til at køre meget langsomt og er kun hørbare når jeg spiller på maskinen. Ideen med hele maskinen har været at have en dejlig lydløs kontormaskine der samtidig kan bruges som en udmærket spillemaskine.

Ja tastaturet er dejligt blankt. Jeg kan desuden anbefale det men personligt vil jeg holde mig fra ikke-silent udgaven da den larmer temmelig meget (købte først den udgave og sendte den tilbage dagen efter da jeg fik hovedpine af det). Silent udgaven er derimod rigtig lækker og larmer stadig men på en langt mere behagelig måde. Har bestilt nogle gummiringe jeg skal have sat under tasterne for at gøre det mindre larmende når jeg banker tasterne helt i bund. ;)

Den lille fætter af et kredsløb er en Raspberry Pi computer med 700 MHz ARM11 CPU + 256 MB Ram. Den kører i øjeblikket Arch Linux ARM og meningen er at få sat en ekstern harddisk til den og sætte den sammen med mit musikanlæg samt lave noget simpel servergøgl. Har lavet lidt test med den og lyden er mere end fremragende (stor overraskelse da jeg testede det) :D

Min bærbar er en ThinkPad T520 og gider ikke lige finde specs. frem da den her tråd handler om stationære maskiner :P
PennisPuff

Post by PennisPuff »

over nice tastatur jule :)
xcanner

Post by xcanner »

julemand101 wrote: Ja tastaturet er dejligt blankt. Jeg kan desuden anbefale det men personligt vil jeg holde mig fra ikke-silent udgaven da den larmer temmelig meget (købte først den udgave og sendte den tilbage dagen efter da jeg fik hovedpine af det). Silent udgaven er derimod rigtig lækker og larmer stadig men på en langt mere behagelig måde. Har bestilt nogle gummiringe jeg skal have sat under tasterne for at gøre det mindre larmende når jeg banker tasterne helt i bund. ;)
"Hvor meget" larmer det? Kæresten brokker sig over mit dejlige Steelseries 7G...
It's all about the community
Post Reply