not sure tho
Det er det jeg mener man må bruge alle tegn medmindre det bliver brugt i en stødende form.007mads1 wrote:Det var et eksempel - men hvis der skal være en grund så kan vi da sige at jeg laver en naziborg med et hagekors i kælderenatlem wrote:wy do you even wont to make the sun cross in you basment ??
Men hvis hagekors er forbudt så kan jeg vel heller ikke bruge det i et soltempel soltempel...
Hvad angår Islam så er det en ikke sådan som du beskriver, du tænker ud fra hvad du hører i tv, aviser, osv. Men det samme skete under Muhammed krisen bare fordi nogle få personer skrev noget for de fleste muslimer diskriminerende, så blev "alle" sure og brændte Dannebrog af fordi de havde set i deres tv og aviser at det gjorde folk i Danmark så derfor blev mange sure på alle danskere. Det samme sker hver dag mod muslimer, islam er nemlig delt op i sunni og shia hvilket er to rimelige forskellige tolkninger af biblen. Dem som man høre om på tv og alle andre steder er shia som tolker de hårde ting i koranen, mens sunni tolker koranen somvi tolker vores bibel, bare fordi man ikke høre om extreme ting i biblen så er det ikke fordi det ikke er der vi har bare valgt det fra. F.eks i gamle dage hvor man var mere troende her i Danmark der slog man også børn i over ens stemmende med biblen men det har man valgt fra nu. Ligesom sunni muslimerne har valgt mange af de hårde ting ved koranen fra. Ordet er trods alt kun 10 procent af alle muslimer der er shia muslimmer og 90 sunni.GrevWilliam wrote:Hvad angår islamisk relaterede bygninger, så er jeg mindre tolerant. Islam er nemlig, efter min opfattelse, en religion som er frihedsberøvende og undertrykkende for dets medlemmer (Især kvindelige), og desuden er det en politisk lovgivende religion. Ja! Religionen lovgiver på baggrund af religiøse overhoveders tolkning af koranen efter eget forgodtbefindende. Desuden søger islam i nogle tilfælde at afskaffe andre religioner og deres tilhængere. Dette er i mine øjne undertrykkelse på højde med Hitler, og der vil jeg være meget kritisk med sammenhængen af disse symboler. Dog håber jeg ikke at det bliver relevant, da de færreste herinde formentligt vil konstruere islamiske genstande.
Så vis (rent hypotetisk) jeg lavede de fem søjler ville det så være okay for diggrevwilliam wrote: Jeg har dybeste foragt for undertrykkelse, og symboler på dette, men de kristne samfund er i de fleste tilfælde kommet videre, og udøver ikke religionen på mere end hobbyplan
/Grev
God ide så laver jeg de 10 bud ved siden afbobiboblolo wrote:Så vis (rent hypotetisk) jeg lavede de fem søjler ville det så være okay for diggrevwilliam wrote: Jeg har dybeste foragt for undertrykkelse, og symboler på dette, men de kristne samfund er i de fleste tilfælde kommet videre, og udøver ikke religionen på mere end hobbyplan
/Grev
netop! det behøver ikke at være ondt men hvis man laver en naziborg, et pentagram007mads1 wrote:God ide så laver jeg de 10 bud ved siden afbobiboblolo wrote:Så vis (rent hypotetisk) jeg lavede de fem søjler ville det så være okay for diggrevwilliam wrote: Jeg har dybeste foragt for undertrykkelse, og symboler på dette, men de kristne samfund er i de fleste tilfælde kommet videre, og udøver ikke religionen på mere end hobbyplan
/Grev![]()
ps et symbol er noget der symbolisere noget så m et logo eller en etikette, så det et symbol gør er at vise fx. hvis jeg bygger en nazi borg (ja den igen - men kan ikke finde et bedre eksempel..) medet hagekors så viser hagekorset at det er en naziborg og ikke bare et hvilket som helst hus... Et hagekors betyder ikke at jeg begynder at gasse jøder