Første spørgsmål i chatten er som regel: ”Hvordan kommer jeg ud?”
”/ny” bliver brugt flittigt, og default får så serveret kommandoen til at komme ud.
Så kommer andet spørgsmål: ”Hvorfor kan jeg ikke ødelægge noget?” eller ”Hvorfor kan jeg ikke bygge?”
Der bliver så svaret at man skal være VIP eller ”/ny” bliver brugt igen. ”/ny” har dog her ikke den store effekt i mine øjne, da den ikke besvarer dette spørgsmål.
Så kommer næste spørgsmål: ”Hvordan bliver man VIP?”
Så er det man er ved at opgive… Der kommer så mange svar i chatten, og ”/ny” bliver brugt så flittigt, men dog stadig uden effekt, eller med svar på spørgsmålene.
Jeg har et par gange været oppe i default spawn og kigge, og jeg kan virkelig ikke se at der er noget at tage fejl af. Eneste negative jeg har kunnet finde er at, når det er mørkt, er det meget svært at se og læse skiltene, på grund af for lidt lys. Men det kan man vel let gøre noget ved?
Alle de spørgsmål der bliver stillet så mange gange, kunne man muligvis undgå ved ikke at lukke de spørgende ud af spawn, før de har læst skilte, og selvfølgelig knapperne, som der står på skiltene, således de selv læser svarene på deres spørgsmål. Jeg synes virkelig det spawn er fint, og giver alle de informationer der er nødvendige.
Jeg vil på grund af ovenstående, foreslå en ændring af teksten i ”/ny” således at defaults IKKE får serveret kommandoen til at komme ud af spawn.
Jeg vil i stedet foreslå at man får forfattet en tekst i ”/ny” som gør det klart at man skal læse og forstå skiltene i spawn, og skrive hvordan man kommer til spawn, så man kan læse det, hvis man skulle være smuttet ud uden at læse det hele. Nogen gange spawner defaults også udenfor spawn, og her vil det jo også gavne at der i ”/ny” står hvordan man kommer til spawn for at få den info der skal til at blive ”rigtig” Crafter.
Jeg synes det er synd at alle VIPs/mods/admins bruger så meget tid på at fortælle de samme ting igen og igen, som default har muligheden for selv at læse i ro og mag i spawn, derfor dette forslag.
Mit forslag til ny tekst, som frit kan bruges til inspiration:
Code: Select all
Kære gæst
Vigtig info er samlet i spawn, som du kommer til ved at du i chatten skriver: ”/spawn”
Læs og forstå venligst alle skilte i spawn, og følg anvisningerne dér.
Du ønskes et godt ophold.
www.crafters.dk