Overpriser

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
pitti999

Re: Overpriser

Post by pitti999 »

Jeg vil give Cola ret på nogle punkter...

Det jeg syntes der mangler er, at hvis Cola sælger 1 dia for 100 bobs, men jeg sælger 1 dia for 99 bobs. Ja så bliver cola's gemt væk og ligesom ligger ind bag min, så min bliver fremhævet da den er billigere. Cola's kommer så frem når/hvis min bliver solgt. (Dette var kun et eksembel.)

Der til skal lige siges, at jeg vil synes at det er moralsk forkert og gå ind at sige, at man ikke på sælge eks. cobbelstone og seed. Hvis folk mener de kan sælge det skal man da også have chancen for det.
CasperSK wrote: Det er altsammen fornuftigt det du skriver, men jeg mener da at tingene vil løbe ud, og på det tidspunkt er det den brugers opgave at fjerne det eller betale den bøde der kommer på.
Det hele vil regulere sig selv bare giv det lidt tid, men mit håb er da også at der vil komme bedre ting på, som guld eller redstone, ting der faktisk har noget reel værdi
Hvor lang tid taler vi om her ? En uge? En måned ?

Det kunne være rart med en nedtælling, så man kan se hvornår den udløber. Måske ikke inde på forsiden, men under sine egne auktioner...
Im mr meeseeks look at me...
julemand101

Post by julemand101 »

Inden i kommer for godt i gang med nye fede features så husk at det ikke er et system vi har noget med at gøre samt vi har i forvejen problemer nok med at udvikleren af systemet ikke er ret hurtig ude med nye features. Der findes ikke vildt mange auktion systemer til Minecraft så i må nøjes med det vi har og være glade for de ting der kommer. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
pitti999

Post by pitti999 »

julemand101 wrote:Inden i kommer for godt i gang med nye fede features så husk at det ikke er et system vi har noget med at gøre samt vi har i forvejen problemer nok med at udvikleren af systemet ikke er ret hurtig ude med nye features. Der findes ikke vildt mange auktion systemer til Minecraft så i må nøjes med det vi har og være glade for de ting der kommer. ;)
Jeg troede da en haj som dig kunne lave alt inde for det fag Jule... :D Måske det var en challenge ?
Im mr meeseeks look at me...
julemand101

Post by julemand101 »

Puha det er ikke lige et projekt jeg har stor lyst til at give mig i kast med. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
GumZ1110

Post by GumZ1110 »

Kunne vi så ikke bare få chestshop eller hva det nu hedder ?
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
Cola_00

Post by Cola_00 »

Jeg er enig med GumZ1110 at chestshop ( http://dev.bukkit.org/server-mods/physicalshop/ ) ville være fedt. :D

physicalshop

Jeg syntes at det kunne være fedt at bygge store eller små butikker og centre, hvor man kan købe hvad man nu mangler.
Jeg tror at det er noget der vil være med til at skærme konkurrencen, da det ikke vil være lige til at aflure de andres priser som ved webauktion, jeg syntes derimod ikke at webauktionen skal fjernes da det er handel på en helt anden måde, men derimod at have physicalshop som et alternativ, så man selv kan vælge hvordan man vælger at købe og sælge, og samtideg få lidt mere gang i spawn med butikker, eller centre hvor man kan få/købe/leje en stand.

Kort sagt, så støtter jeg 110% op omkring physicalshop (chestshop), som i mine øjne vil være et kæmpe plus.

Happy bidding... :D
Cola_00 ;)
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg siger så nej til det. Årsagen er netop at du ikke har et særligt godt overblik over varerne og derfor risikerer vi bare en masse bliver snydt fordi folk ikke kan se hvad de generelle priser for produktet er. Det gør så at konkurrencen ikke længere er til stede hvilket medfører ingen vil bruge konceptet.

Som jeg ser det er chestshop et typisk eksempel på noget der lyder vildt cool men som ikke er brugbart for andre end dem der laver shoppen. Der er ingen der vil købe noget da højst sandsynligt kommer til at skulle gå forbi 20 boder uden noget indhold fordi de har været udsolgt i lang tid og brugeren er forsvundet.

Dette efterlader så et spørgsmål omkring administration. Hvem skal holde øje med shops der er døde? Skal vi have indført regler omkring løbende udskiftet af shops? Jeg synes det hurtigt bliver temmelig omfattende.
Cola_00

Post by Cola_00 »

Jeg kan godt følge at det hurtigt bliver meget omfattende, men med hensyn til at blive snydt, så må det da være op til brugerne selv om de vil købe eller ej, jeg mener personligt at 2 stack cobblestone for over 1 dia er det samme som at blive snydt så det driver, men igen hvor går grænsen, så det er jeg lidt uforstående overfor, det må da være op til folk selv om de vil købe eller ej, udbud og efterspørgelsel, et marked der regulerer sig selv.

Jeg kan sagten følge, og er helt enig i, at der hurtigt vil blive mange tomme bode, som vil være ærgeligt. Jeg set det bare lidt som tomme bygninger der ikke har været pillet ved i lang tid fordi brugeren er inaktiv, banned eller ligende.

Jeg er fuldt forstående for at der vil være meget administrativt arbejde ved det, hvilket vil være et problem.

Cola_00
PS:
Vil helst ikke diskuter med Julemand101, alt for længe da jeg taber til sidst uanset hvad ;) hehe
julemand101

Post by julemand101 »

Cola_00 wrote:Vil helst ikke diskuter med Julemand101, alt for længe da jeg taber til sidst uanset hvad ;) hehe
Du er ved at lære det ;)
PennisPuff

Post by PennisPuff »

julemand101 wrote:Jeg siger så nej til det. Årsagen er netop at du ikke har et særligt godt overblik over varerne og derfor risikerer vi bare en masse bliver snydt fordi folk ikke kan se hvad de generelle priser for produktet er. Det gør så at konkurrencen ikke længere er til stede hvilket medfører ingen vil bruge konceptet.

Som jeg ser det er chestshop et typisk eksempel på noget der lyder vildt cool men som ikke er brugbart for andre end dem der laver shoppen. Der er ingen der vil købe noget da højst sandsynligt kommer til at skulle gå forbi 20 boder uden noget indhold fordi de har været udsolgt i lang tid og brugeren er forsvundet.

Dette efterlader så et spørgsmål omkring administration. Hvem skal holde øje med shops der er døde? Skal vi have indført regler omkring løbende udskiftet af shops? Jeg synes det hurtigt bliver temmelig omfattende.
hey igen, tror ikke der er nogle tvivl om at jeg støtter op om chest shop. mit forslag er at hvis man skal lave en chestshop skal der være metro derhen. dette ville gøre så man inden for rimmelig tid ville kunne komme frem. i selve spawn byen kunne dem som ville være hurtige lave en sådan shop og konkurrere med høje priser, jo længere væk fra spawn man kom skulle priserne ned ellers vil folk ikke derud. dette ville også gøre så flere ville komme ud og se andre ting.
på en anden server var der sådan et system og mig og en havde en shop langt fra spawn men pågrund af at 2-3 opdagede at vi havde en del billige ting tjente vi rimelig godt, og samtidig viste vi vores by og vores shop frem.

ydre mere kunne vi bruge timer på at finde den bedste shop ved at lede alle kendte shop igennem. og derved så vi en del byer og bygningsværker og det var også en oplevelse.

jeg kan godt se ulempen ved chestshop, men jeg synes stadig at det er en god løsning.
og jeg ved godt at så længe serveren hedder Crafters.dk skal man kigge langt efter chestshop eller finde en ny server. dette kan bland andet ses inde i mod and test da der efterhånden er flere der har fået nej til dette.

//Puff
Post Reply