som sagt er jeg ikke en der spiller spil der kræver en Windows pc.
og grunden til at jeg gerne vil have en Mac er også at de har SSD harddisk, som er 100 gange hurtigere end HDD.
Samtidig kan man finde fejlkøbte Mac's inde på DBA som intet fejler til en 6-7000,- som har 8 G. RAM,
Mac Book Pro
- julemand101
Re: Mac Book Pro
Bare lige for at slå en ting på plads så kan man også købe Windows bærbare med SSD diske.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- thomaskaufi
Og der kan man tilmed købe sin egen og sætte i fra ebay til en slik!julemand101 wrote:Bare lige for at slå en ting på plads så kan man også købe Windows bærbare med SSD diske.
Apple tager 4000 kr for at opgradere SSD med 250gb
Præcis apple produkter mister som regel meget lidt værdi rent hardwaremessigt ved brugthandel, men derfor falder de sjældent i pris ved videresalg. Igen, hvis det blot er til STX, så vil jeg anbefale det, for den er utrolig holdbar!Hartman wrote:som sagt er jeg ikke en der spiller spil der kræver en Windows pc.
og grunden til at jeg gerne vil have en Mac er også at de har SSD harddisk, som er 100 gange hurtigere end HDD.
Samtidig kan man finde fejlkøbte Mac's inde på DBA som intet fejler til en 6-7000,- som har 8 G. RAM,
Og hvis du ikke skal bruge den til spil, er det eneste der kunne stå i vejen i valget endnu den økonomiske del...
Hvor/hvad skulle du gå?
Med hensyn til minecraft, så kører jeg på min (15" retina) minecraft med alm. texturepack og maks synslængde samt fancy graphics, og det er helt uden lag
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- Cola_00
Vil lige tilføje, at man (ikke retina modellerne) meget let og simpelt kan udskifte sin HDD/SSD, og med en (alm) Macbook Pro vil jeg da anbefale at pille sit CD-rom drev ud og sætte en lille SSD ind, man kan købe nogle små toolkite med holder, skruger og hvad der tilhøre.
Jeg har og har haft et par Mac's og har da også haft Windows (og Ubunto i en kort periode) og jeg vil sige at det til den alm. bruger udelukkende er en smags sag da der er fordel og ulemper ved det hele.
Og som Julemand101 skriver
(Man kan naturligvis også få dårligere og bedre )
MVH.
Cola_00
Jeg tager forbehold for stavefejl.
Jeg har og har haft et par Mac's og har da også haft Windows (og Ubunto i en kort periode) og jeg vil sige at det til den alm. bruger udelukkende er en smags sag da der er fordel og ulemper ved det hele.
Og som Julemand101 skriver
Så som jeg ser på det er det langt fra Hardwaren, der skal være det der får det til at tippe til den ene eller anden side, for man kan altså godt få windows maskiner med "samme" hardware som en hver macBare lige for at slå en ting på plads så kan man også købe Windows bærbare med SSD diske.
(Man kan naturligvis også få dårligere og bedre )
MVH.
Cola_00
Jeg tager forbehold for stavefejl.
- CptTomatoKing
Du kan få samme (og bedre) hardware til en bedre hvis du ikke køber en Mac. Det du får ud af at købe en mac er et lukket system som køre rimeligt stabilt og har en et par fancy features.
Hvis du kan lide dette lukkede system er det vel okay... Men du skal ikke tage det fordi der er et stykke hardware (så som en SSD) i som lyder godt da de for det meste er lidt bag ud på det plan.
Hvis du kan lide dette lukkede system er det vel okay... Men du skal ikke tage det fordi der er et stykke hardware (så som en SSD) i som lyder godt da de for det meste er lidt bag ud på det plan.
⚒ To mine, or not to mine...