Efter at være blevet opfordret til at oprette en seperat forumpost til den idé vi arbejder med, kommer den her. Den vil løbende blive opdateret. Kommentarer er velkomne
Med Sighvatur som den bærende del rent teknisk, har han og jeg valgt at levere en server der kan bære fællesskabet videre.
Hvorfor har vi ikke smidt et indlæg op tidligere?
- Vi var ikke sikre på at vi bare kunne brase ind med vores bud. Vi ville gerne køre det den "rigtige" vej, gennem Julle og Ninja så ingen blev trådt over tæerne. Desuden ville vi undersøge om det var en mulighed for os, så vi ikke bare blæste varm luft ud.
Nu har vi så erfaret at den rigtige vej er denne, so here goes...
The Islanders har siden Julles post om sin afsked, arbejdet med en løsning der gør at vi kan køre fællesskabet og Minecraft videre på Crafters.
Vi har brugt tiden på at teste forskellige muligheder for at køre en vanilla version, som naturligvis ikke kan leve op til det nuværende Crafters, men som vi mener vil kunne være en god ny start for os alle.
Her er tankerne bag:
En 1.8 Vanilla server, som indeholder samme tankegang som det nuværende.
Dermed vil vi gerne holde fast i den kultur der har båret Crafters så langt.
Vi har leget med forskelige muligheder, og har besluttet os for at gå vejen med Rainbow api.
Da Bukkit er helt færdigt, er den store udfordring med en ny Crafters server hvordan moderatorerne kan holde øje med folk.
Her har vi erfaret at Rainbow kan levere de mest basic funktioner, som vi idag kender fra Crafters.
Bla. vil mods kunne tp, ban og kick. Alle blocks bliver logget, og vi ser på muligheden for at føre disse data ind i et program der kan tilgåes af mods. Der er også chatlog.
Rainbow yder også en /home service, og udvikleren arbejder hårdt på at implementere flere funktioner.
Der er også Bukkit Bridge, om end der ikke er meget der understøttes endnu. Men fremtiden vil byde på flere af de plugins der fandtes med Bukkit.
Det er en spæd start, men der er mulighed for at starte en server op næsten med det samme. Herefter vil Minecraft miljøet udvikle sig i tiden efter Bukkit, og der vil komme flere nye og spændende ting frem. Det må vi alt sammen se på når mulighederne viser sig. Vores fokus er på at kunne tilbyde noget forholdsvist hurtigt så vi ikke skal gå en rum tid UDEN mulighed for Minecraft.
Vi vil ikke ændre på en succes, så vi vil gerne prøve at gøre overgangen så glidende som muligt. Vi har derfor i gruppen talt om muligheden for at de nuværende mods følger med over på version 2. Det er ikke noget vi har talt med nogen mods om. Ville blot lufte tanken her, så må vi tage den med modsene hvis de har lyst
Igen, hvorfor sadle om når I har præsteret så fremragende?
Hvad med det gamle map?
Det nuværende map vil ikke være en mulighed at køre videre med. Vi synes også at de sidste 4 fantastiske år, er et kapitel for sig selv, som fortjener at blive stående. Og vi vil derfor gerne beholde mappet, men som et "museums map" så snart det er teknisk muligt. Det bliver altså ikke slettet.
Hjemmesiden
Hjemmesiden vil også få et nyt look, da vi ikke er i stand til at opretholde den nuværende. MariaLL som er uddannet multimedie designer vil gerne hjælpe til med dette.
Hvad har vi lavet før?
Vi har en rum tid haft en The Islanders server, og tidligere også FTB Servere.
Sighvatur har baggrund i en datamatiker uddannelse, og har leget med mange små projekter. Derfor vil han være i stand til at dække det tekniske bag serveren. Gerne med hjælp.
Jeg selv har kun "hjemme-servere" og opsætning af diverse plugins på samvittigheden. Jeg kan læse mig til meget, for mit vedkommende vil det dog blive learning by doing. Hvilket jeg er helt frisk på.
Sådan rent computerteknisk er jeg fint med.
Vi kan ikke levere et Crafters som I kender det i dag, og det har vi heller ikke interesse i at prøve på. Vi vil gerne være med til at skabe et nyt, med de samme grundværdier som nu.
Vi håber på Jeres opbakning, da vi gerne vil beholde fællesskabet gennem Minecraft.
***Seneste opdatering*** d. 21/9-14 kl. 03.00
Hvor er vi så LIGE NU?
Da alt vedr 1.8 er nyt i Minecraft miljøet, er vi naturligvis bundet af de begrænsninger der er på dette område i øjeblikket.
Pt. kan vi levere en 1.8 server der bygger på Rainbow API'en, med indbyggede kommandoer, som feks. /home.
Herunder er en liste med opgaver vi arbejder med.
- Teste stabiliteten og kvaliteten af Rainbow - løst
Kommandoer der ikke skal være tilgængelige - løst
Et spawnområde der ikke kan tage mobskade - løst
Gøre de rette kommandoer tilgængelige for mods - løst
Lava og ild skal ikke sprede sig - løst
Lobby indtil bedre løsning er mulig - løst
Bungeecord som link mellem "museumsmap" og nyt map (klausenbusk's idé) - løst
Chat gøres muligt mellem de forskellige verdener - løst
- Skabe et permission system, der kan opdele brugere i kategorier
Gøre det muligt at dele inventory mellem en adventure verden og normal
Chatlog og "logblock" mellem alle verdener
Hjemmeside