Crafters.dk Her er fremtiden!

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
BetinaLerche

Re: Crafters.dk Her er fremtiden!

Post by BetinaLerche »

Grandt_666 wrote:Lidt input i monsterdebatten:

Nu erindrer jeg ikke at der skulle være ændret i mobspawningen, men hvis der er monstre i normal, bliver der bygget farme, som vil give problemer. Denne post indeholder info om emnet. Det drejede sig om Nether, men er det samme i de andre worlds.

Mobcap har vi oplevet i flere sammenhænge, bla. i forbindelse med Robbinson crafters.

Hvis der er en fyldt farm, vil der ikke spawne så mange andre steder, og verden vil opleves som mobfri, til farmen/farmene bliver tømt, og med ét er der mange mobs alle steder, og der vil ikke komme ret mange mobs i farmen igen.

Blot for lige at få denne variabel med i diskussionen.
Godt input! Det er helt sikkert værd at tage med i overvejelserne, men skulle det være et problem kunne man vel bare lave en regel om at farms skal blive i adventure eller pvp :)
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Jeg håber ikke vi får mobs i vores nye 1.8 verden, mest af alt fordi Crafters altid har været en bygge server frem for en survival server.
Hvis vi skal have mobs i en permanent verden bliver det automatisk en survival verden. Jeg tror det er de færreste byggere der gider starte større projekter der, fordi man ikke kan bygge ret meget af gangen, før det igen bliver nat og der er guhulier overalt. Selv hvis vi sørger for at det værste er taget væk, så man slipper for creeper og enderman skader, vil man skulle kæmpe for livet imod zombier, skeletter, edderkopper og hvad der ellers er af bøhmænd. Det er mildest talt ikke et ret godt arbejdsmilijø at have på en byggeplads og, jeg vil derfor på det kraftigste anbefale IKKE at smide mobs på det nye 1.8 map.

Jeg er helt på det rene med at mange gerne vil have udfordringen i at overleve imod mobs, men det kan man jo evt. gøre ved at flytte ud i adventure, det vil så betyde at man ind imellem skal flytte sit grej tilbage ved reset af det map.

Alternativt kan man lave en 3 permanent verden der indeholder mobs, men det vil efter min mening være en dårlig løsning, da vi så spreder os endnu mere ud.

Crafters har altid været hjem for byggerne fremfor overleverne og det håber jeg inderligt at det også vil være i fremtiden.
Image
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

Btnlrchjhnsn wrote: Det er helt sikkert værd at tage med i overvejelserne, men skulle det være et problem kunne man vel bare lave en regel om at farms skal blive i adventure eller pvp :)
Hvis det ikke er permanente farme i normal man er ude efter, hvad vil man så med monstre i normal? :?
Member of The Islanders
Fantasykitten

Post by Fantasykitten »

og selv om vi ikk måtte lave farme, ender vi nok med at der er nogle som laver, en lille xp farm i et hjørne i et sted. også skal mods bare til at forholde sig for det ommen i.

og det med at folk siger de vil ha en udfordring. hva så 6 måndeder nede af vejen du har fuldt dia armor med gode enchants og en godt sværd. fået sat en base op eller noget... så er mobs ikk længer så svære men snare en pain in the ass.. også det måske ikk længer så sjovt ?

og er helt enig i hvad FedeAnderz skriver det begranser en helt del den måde man kan bygge på.

og lad os ikk snakke om hva der sker når man så dør. så skal man ud og finde sine ting. og vis man er langt væk så kan man risiker at miste det hele.. eller der er nogle som tager det. og vis de så ikk vil give det tilbage så skal man måske igen ha en mod inover

og hvad med nye spiller ? de kommer ind ved spawn og de kan så ikk fælde et træ og lave et sværd eller endrer ting.
og så kan det måske blive for uoverskuligt for dem at starte også spiller de bare på det gamle map.. også er iden jo med nyt map væk.

undskyld for den dårlige stave mode. Kitten <3
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Personligt er jeg enig med Fede og Fantasikitten, men jeg synes måske at vi skal tage det op i en seperat tråd hvor man kan diskutere synspunkter og eventuelt starte en afstemning.
Emmich

Post by Emmich »

Hej alle i glade Craftere!
Jeg aner ikke hvad i snakker om, når i snakker om versioner og servere! Og det er også ligemeget, for mig er det afgørende at jeg en sjælden gang kan tage på besøg og hilse på de gamle drenge fra crafters. Jeg blev faktisk lidt ked, da jeg forstod at Crafters var ved at blive nedlagt, så det faktum at serveren har formået at skabe et miljø, så stærkt, at to lidt uenige grupper vælger at gå sammen for at føre Crafters videre i den gamle ånd, siger alt. Hvad det ender med skal jeg ikke blande mig i (det er jeg for lidt inde og spille til), men jeg skal kun anbefale at normalverdenen bliver vanila, no zombies or creeps what so ever. Tillykke til Crafters for en forhåbentlig let genfødsen, og dyb respekt til dem der giver sig i kast med at give livgivende førstehjælp.
Hilsen Emmich (Sky City)
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Så er der oprettet en tråd, og jeg opfordrer alle til at gå ind og råbe op.
viewtopic.php?f=10&t=6321
Post Reply