Damale91 wrote:En tanke der har strejfet mig er vores adgangskrav er meget fleksible.
Afhængig af ansøgers alder og bekendtskaber på serveren, så er der stor forskel på om en ansøgning bliver godkendt eller afvist. Flere gange synes jeg at have set ansøgninger der normalt ville blive afvist, være godkendte på baggrund af at de kender nogen der allerede spiller hos os.
De fleste ansøgere går også under én af to kategorier; under 15 eller over 20, hvor at ansøgere over 20 virker til at have langt nemmere ved at komme ind end dem under 15. Jeg fastslår det ikke som fakta, men bare at det er en tendens jeg personligt synes at have lagt mærke til.
Realiteten på Crafters er at det kan være skide ligemeget hvad folk interesserer sig for i deres fritid for de fleste snakker alligevel sammen i mindre grupper og det ved jeg om nogen, da jeg selv blev medlem, så kan Crafters snildt være lige så ensomt som singleplayer, medmindre man selv tager venner med. Vi har ikke et fast playercount der rigtig gør det muligt at sætte eks. et lille hestevæddeløb op eller hvad det nu kunne være.
Mit forslag er at droppe vores ansøgningsmodel og bare sætte et konkret skema op med spørgsmål som ansøgere skal svare på. En slags kontrakt, så der ikke er nogen undskyldninger senere hen hvis de overtræder reglerne.
Muligvis skulle man også bare droppe testen helt, jeg er helt med på at det er perfekt til at vise om folk virkelig har læst reglerne, men altså, hvornår har det stoppet tidligere, nu bannede, medlemmer fra at griefe eller træde ved siden af på anden vis?. Vi har en del ansøgninger som bliver godkendt, men som aldrig bliver til andet fordi de aldrig modtager testen inde på serveren.
Hvis nu vi valgte at droppe både test og den frie ansøgning, så kunne man evt. også have en userclass der kunne tildeles betroede medlemmer, som ikke giver nogen anden rettighed andet end at man kan promote defaults og evt. kicke og/eller tempbanne urostiftere indtil en mod eller admin kan komme online og tage stilling til det pågældende problem. Vores mods og admins har jo deres egne liv, så de er jo sjældent online efter et vidst tidsrum, hvorimod andre spillere der ofte er sent online, vil kunne hjælpe med den opgave, især nu da alle skolebørnene har sommerferie og netop kan sidde oppe længe efter mods og admins kan.
Take it or leave it, men det er mine tanker om vores spillersituation
På et andet emne.
Måske virker det afskrækkende på nogle at man kommer ind på en server og så står man der og kan starte helt fra scratch igen.
Hvis det er, så kunne man lave et "startsæt" til nye VIP's, ikke at vi spawner ting, men er der en måde at lave en station eller "udleveringssted" af en art, som kun kan aktiveres én gang per spiller nogensinde? Jeg skulle gerne personligt kunne stå for at lave de her sæt, det ville inkludere et sæt diamond tools, en stak mad og måske et sæt armor, helt basale ting som hurtigt bliver kedeligt at skulle anskaffe sig hver gang man kommer til et nyt sted. Hovedsageligt for at opmuntre nye til at blive, da Crafters ellers hurtigt kan virke som om man står i en singleplayer verden med regler hvor man starter fra bunden af igen. Der må jo være en grund til at 80% af alle servere har donationssystem der giver items osv i bytte for 5$ og opefter hvad jeg har lagt mærke til. Og de her servere er jo af en eller anden grund utroligt populære, selvom jeg aldrig selv ville betale på den måde.
En tredje tilgang kunne være at lave et engelsk regelsæt, spillerbasen i DK er mildest talt tynd efterhånden og mange vælger de engelske servere netop pga. det højere spillertal. Tillad engelsk i chatten og kun engelsk udover dansk og det kunne måske gå hen og blive positivt.
Det jeg prøver at sige er at vi gør det jo heller ikke nemt for folk der netop bare gerne vil bygge og bare fordi man kun er 11-12 år gammel og ikke lige har udviklet den kognitive evne der skal til for at formulere en flot og tiltalende ansøgning, så betyder det jo ikke de er dårlige spillere der bare vil griefe os andre.
P.s. forbyd større cobblebyggerier i reglerne på normal, senex mappet ligner mildest talt lort og er for nemt et materiale at slippe afsted med
Det ville være fedt med nye spillere, Engelsk som Dansk talende. Der er godt nok kommet en del nye her på det seneste, men det er ikke helt nok til at gøre serveren "Great again". (nej.. ingen Trump quotes..)
Det ville helt sikkert kunne lade sig gøre som Damale siger, med lettere ansøgnings krav. (En applikation der ikke kræver copy paste stock formattet)
Er simpelt skema du udfylder burde at være muligt, uden unødvendige spørgsmål. Under alle omstændigheder hæfter de selv for det gøgl de nu laver og så er et reset af hvad de har lavet heller ikke lænegere end et par kommandoer. Desuden så har moderatorene også lidt at lave
Lidt mere kontrol mht til kick osv af defaults mm. ville også være rart, så folk ikke blev druknet "winkwink", eller de der, "Join XXXXX, admin plis".
Det sker alt for meget når der ikke er nogle mods eller admins på, hvilket let kunne blive undgået
StartGear ville også være nice, det ville ikke være noget problem at skrabe mats sammen til det (ikke nødvendigvis dia grej... men måske jern) kræver dog lidt arbejde på den anden side, så nye spillere kun kan tage det én gang.
Der er en del mere... Men jeg skriver ikke så vildt meget, (oh really?) da det ikke lige er min... Stil xD
Så er der noget, hiv fat i mig inde på på serveren. "Fly's away"