Nye tider nye muligheder?

Kritik af Crafters.dk
Toeffe

Re: Nye tider nye muligheder?

Post by Toeffe »

Damale91 wrote:En tanke der har strejfet mig er vores adgangskrav er meget fleksible.
Afhængig af ansøgers alder og bekendtskaber på serveren, så er der stor forskel på om en ansøgning bliver godkendt eller afvist. Flere gange synes jeg at have set ansøgninger der normalt ville blive afvist, være godkendte på baggrund af at de kender nogen der allerede spiller hos os.
De fleste ansøgere går også under én af to kategorier; under 15 eller over 20, hvor at ansøgere over 20 virker til at have langt nemmere ved at komme ind end dem under 15. Jeg fastslår det ikke som fakta, men bare at det er en tendens jeg personligt synes at have lagt mærke til.

Realiteten på Crafters er at det kan være skide ligemeget hvad folk interesserer sig for i deres fritid for de fleste snakker alligevel sammen i mindre grupper og det ved jeg om nogen, da jeg selv blev medlem, så kan Crafters snildt være lige så ensomt som singleplayer, medmindre man selv tager venner med. Vi har ikke et fast playercount der rigtig gør det muligt at sætte eks. et lille hestevæddeløb op eller hvad det nu kunne være.
Mit forslag er at droppe vores ansøgningsmodel og bare sætte et konkret skema op med spørgsmål som ansøgere skal svare på. En slags kontrakt, så der ikke er nogen undskyldninger senere hen hvis de overtræder reglerne.
Muligvis skulle man også bare droppe testen helt, jeg er helt med på at det er perfekt til at vise om folk virkelig har læst reglerne, men altså, hvornår har det stoppet tidligere, nu bannede, medlemmer fra at griefe eller træde ved siden af på anden vis?. Vi har en del ansøgninger som bliver godkendt, men som aldrig bliver til andet fordi de aldrig modtager testen inde på serveren.
Hvis nu vi valgte at droppe både test og den frie ansøgning, så kunne man evt. også have en userclass der kunne tildeles betroede medlemmer, som ikke giver nogen anden rettighed andet end at man kan promote defaults og evt. kicke og/eller tempbanne urostiftere indtil en mod eller admin kan komme online og tage stilling til det pågældende problem. Vores mods og admins har jo deres egne liv, så de er jo sjældent online efter et vidst tidsrum, hvorimod andre spillere der ofte er sent online, vil kunne hjælpe med den opgave, især nu da alle skolebørnene har sommerferie og netop kan sidde oppe længe efter mods og admins kan.
Take it or leave it, men det er mine tanker om vores spillersituation :)

På et andet emne.
Måske virker det afskrækkende på nogle at man kommer ind på en server og så står man der og kan starte helt fra scratch igen.
Hvis det er, så kunne man lave et "startsæt" til nye VIP's, ikke at vi spawner ting, men er der en måde at lave en station eller "udleveringssted" af en art, som kun kan aktiveres én gang per spiller nogensinde? Jeg skulle gerne personligt kunne stå for at lave de her sæt, det ville inkludere et sæt diamond tools, en stak mad og måske et sæt armor, helt basale ting som hurtigt bliver kedeligt at skulle anskaffe sig hver gang man kommer til et nyt sted. Hovedsageligt for at opmuntre nye til at blive, da Crafters ellers hurtigt kan virke som om man står i en singleplayer verden med regler hvor man starter fra bunden af igen. Der må jo være en grund til at 80% af alle servere har donationssystem der giver items osv i bytte for 5$ og opefter hvad jeg har lagt mærke til. Og de her servere er jo af en eller anden grund utroligt populære, selvom jeg aldrig selv ville betale på den måde.

En tredje tilgang kunne være at lave et engelsk regelsæt, spillerbasen i DK er mildest talt tynd efterhånden og mange vælger de engelske servere netop pga. det højere spillertal. Tillad engelsk i chatten og kun engelsk udover dansk og det kunne måske gå hen og blive positivt.

Det jeg prøver at sige er at vi gør det jo heller ikke nemt for folk der netop bare gerne vil bygge og bare fordi man kun er 11-12 år gammel og ikke lige har udviklet den kognitive evne der skal til for at formulere en flot og tiltalende ansøgning, så betyder det jo ikke de er dårlige spillere der bare vil griefe os andre.

P.s. forbyd større cobblebyggerier i reglerne på normal, senex mappet ligner mildest talt lort og er for nemt et materiale at slippe afsted med :?

Det ville være fedt med nye spillere, Engelsk som Dansk talende. Der er godt nok kommet en del nye her på det seneste, men det er ikke helt nok til at gøre serveren "Great again". (nej.. ingen Trump quotes..)
Det ville helt sikkert kunne lade sig gøre som Damale siger, med lettere ansøgnings krav. (En applikation der ikke kræver copy paste stock formattet)
Er simpelt skema du udfylder burde at være muligt, uden unødvendige spørgsmål. Under alle omstændigheder hæfter de selv for det gøgl de nu laver og så er et reset af hvad de har lavet heller ikke lænegere end et par kommandoer. Desuden så har moderatorene også lidt at lave ;)
Lidt mere kontrol mht til kick osv af defaults mm. ville også være rart, så folk ikke blev druknet "winkwink", eller de der, "Join XXXXX, admin plis".
Det sker alt for meget når der ikke er nogle mods eller admins på, hvilket let kunne blive undgået ;)

StartGear ville også være nice, det ville ikke være noget problem at skrabe mats sammen til det (ikke nødvendigvis dia grej... men måske jern) kræver dog lidt arbejde på den anden side, så nye spillere kun kan tage det én gang.

Der er en del mere... Men jeg skriver ikke så vildt meget, (oh really?) da det ikke lige er min... Stil xD
Så er der noget, hiv fat i mig inde på på serveren. "Fly's away"
It Can be done, but do You have the time?
Damale91

Post by Damale91 »

toeffe wrote: StartGear ville også være nice, det ville ikke være noget problem at skrabe mats sammen til det (ikke nødvendigvis dia grej... men måske jern) kræver dog lidt arbejde på den anden side, så nye spillere kun kan tage det én gang.
Jeg har tænkt på vi kunne have en lille aflåst bygning i spawn hvor en del af os vil have adgang til, så der altid lige er én der kan smide et startsæt til en ny VIP. Hvis der så bare ligger et system så man kan nedskrive navne på dem der har modtaget, så der ikke er nogen der kan snyde sig til et ekstra sæt.
En bog kan vel bruges? Så længe den ikke signeres, så kan man da redigere lige så tosset man vil?
Kunne evt. være en forumpost et eller andet sted, der er det jo nemt bare at lave en ctrl+f for at finde den bestemte bruger hvis listen gik hen og blev lang med tiden.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Altså, der er jo ikke noget der forhindrer jer spillere i at lave en "Start kit ordning", faktisk så jeg helst at det blev sådan.

De gode gamle dage, der efterspørges her i tråden, med flere spillere, var i den grad præget af initiativ fra spillernes side. Det er ikke nødvendigvis kun server staff, der skal sørge for at der kommer flere spillere til, det kan i, der er lukket ind jo lige så godt hjælpe med til. I kan lave videoer af jeres totalt fede bygninger og nævne hvor de står, eller vise billeder af dem på diverse minecraft sider og hvad man nu kan finde på.

Der har ikke i årevis været den "gamle" crafters ånd på serveren, den hvor man lavede events for andres skyld og byggede farme til fælles brug og det savner jeg. Det skal dog siges at flere spillere er flinke til at smide ting i gratiskisterne eller give ting væk som man har overflod af. Førhen var der oftere samarbejde om byggerierne, hvis man skulle lave noget der krævede stort arbejde, kom der gerne nogle og hjalp med at grave ud.

Mht. bemærkningen om at Senex er grimt og vi burde forbyde byggeri med cobblestone:

Det rammer mig lige i hjertet når folk brokker sig over det, jaja der er meget halv færdigt og ikke så pænt byggeri på Senex, men.

Noget af det, er bygget i en tid hvor vi kun havde planker/træ, cobblestone, slabs og hvis man var rigtig rig, stone at bygge med. Men hvert eneste af de bygninger, der står der ovre er bygget med blod sved og tårer, af mange forskellige spillere imellem 7 og 60 år, som havde forskelligt med tid til at arbejde i, og jeg er sikker på at langt de fleste gjorde deres bedste og var stolte af deres bedrifter.
Men ja, tiden er løbet fra det og man kan lave ting meget pænere nu, men i mine øjne er det lidt som at brokke sig over at gamle mobiltelefoner var store og grimme, det var bare det man kunne dengang.

Derudover er jeg meget imod at skulle til at begrænse udvalget af materialer, feks. ved at forbyde cobblestone. Jeg finder heller ikke cobblestone bygninger særligt pæne, men det er jo min smag. Vi skal på ingen måde til at lege smagsdommere overfor hvad der må og ikke må bygges, det ville være fuldstændig umuligt at finde en fælles konsensus om hvad der er pænt/grimt.

Det man måske kunne gøre var at "nugde" folk på rette vej. En spiller kunne måske lave en post på forum hvor man kunne stemme på bygninger, hvilket måske kunne være med til at få folk til at gøre sig mere umage for at komme i betragtning til månedens bygger, eller hvad det nu er.

Men igen, det skal komme fra jer spillere. Misforstå mig ikke, jeg brokker mig ikke over at i er for dovne, men jeg opfordrer jer til at tage initiativ, til at lave noget sammen, til at gøre Crafters spændende igen. En god begyndelse er denne tråd hvor vi får sat lidt ord på det hele.

Vi har haft så mange fede ting kørende på serveren, og der er masser af muligheder både inde på serveren, men også på forum. Jeg husker filmquizen på forum hvor man bygger noget fra en film og poster et screenshot og så skal folk gætte filmen, det var sjovt. Man kunne også afholde temaaftner, ligesom vi nu er begyndt på med Togsdag, så vi laver noget sammen. Hvad med aMAZEing Mondays, tag i samlet flok til en af de mange labyrinter på Senex, eller få stablet en PvP turnering op igen, eller et løb, skattejagt, hvadsom helst vi kan være sammen om.

Det behøver jo heller ikke være Minecraft relateret , vi har haft mange sjove spilaftner hvor vi spillede andre spil.

Jeg glæder mig til at se om i kan komme på noget, for jeg savner også i den grad at livet vender tilbage til Crafters, desværre tror jeg aldrig det bliver som det var engang. Det der med bare at bygge er ikke så spændende åbenbart og slet ikke hvis man først skal grave ud og skaffe det hele selv, først.
Image
Damale91

Post by Damale91 »

FedeAnderzen wrote:Altså, der er jo ikke noget der forhindrer jer spillere i at lave en "Start kit ordning", faktisk så jeg helst at det blev sådan.

De gode gamle dage, der efterspørges her i tråden, med flere spillere, var i den grad præget af initiativ fra spillernes side. Det er ikke nødvendigvis kun server staff, der skal sørge for at der kommer flere spillere til, det kan i, der er lukket ind jo lige så godt hjælpe med til. I kan lave videoer af jeres totalt fede bygninger og nævne hvor de står, eller vise billeder af dem på diverse minecraft sider og hvad man nu kan finde på.

Der har ikke i årevis været den "gamle" crafters ånd på serveren, den hvor man lavede events for andres skyld og byggede farme til fælles brug og det savner jeg. Det skal dog siges at flere spillere er flinke til at smide ting i gratiskisterne eller give ting væk som man har overflod af. Førhen var der oftere samarbejde om byggerierne, hvis man skulle lave noget der krævede stort arbejde, kom der gerne nogle og hjalp med at grave ud.
Du har helt ret, selvfølgelig kan vi spillere selv gøre meget, men mht. startkits, så er det da planen at lave noget i den stil, men faktisk at køre det ville kræve at vi var en del der er med på den, så de nye har mulighed for at få udleveret et startkit indenfor den time det tager selv at skaffe det fra bunden af.
Angående fælles farme, så husker jeg specielt netherwart farmen på Senex, utroligt imponerende og fantastisk for en ny spiller til at kunne komme igang med brewing. Med mit byggeri inde ved spawn har jeg også leget med tanken om at kunne lave nogle farms under den, som ville være offentligt tilgængelige, jeg kan bedst lide at bygninger faktisk har en funktion frem for bare at stå for at stå.
FedeAnderzen wrote: Mht. bemærkningen om at Senex er grimt og vi burde forbyde byggeri med cobblestone:

Det rammer mig lige i hjertet når folk brokker sig over det, jaja der er meget halv færdigt og ikke så pænt byggeri på Senex, men.

Noget af det, er bygget i en tid hvor vi kun havde planker/træ, cobblestone, slabs og hvis man var rigtig rig, stone at bygge med. Men hvert eneste af de bygninger, der står der ovre er bygget med blod sved og tårer, af mange forskellige spillere imellem 7 og 60 år, som havde forskelligt med tid til at arbejde i, og jeg er sikker på at langt de fleste gjorde deres bedste og var stolte af deres bedrifter.
Men ja, tiden er løbet fra det og man kan lave ting meget pænere nu, men i mine øjne er det lidt som at brokke sig over at gamle mobiltelefoner var store og grimme, det var bare det man kunne dengang.

Derudover er jeg meget imod at skulle til at begrænse udvalget af materialer, feks. ved at forbyde cobblestone. Jeg finder heller ikke cobblestone bygninger særligt pæne, men det er jo min smag. Vi skal på ingen måde til at lege smagsdommere overfor hvad der må og ikke må bygges, det ville være fuldstændig umuligt at finde en fælles konsensus om hvad der er pænt/grimt.
Jeg er ikke klar over hvad man havde af ressourcer dengang, men jeg gik ud fra at det måtte være mere end bare de ting du nævner og så intet andet. Nu var det heller ikke så slemt ment, men ihvertfald den dag idag er der så meget mere at vælge imellem og store cobblebyggerier er bare ikke pænt når vi trods alt mærker os som en byggeserver. Jeg har bare en mening om at hvis man vælger at bygge en stor konstruktion, så kan man da tage sig den smule ekstra tid til at gøre det pænt, ikke at man slet ikke må bruge cobble, men som den eneste blok overhovedet, ser jeg som et tegn på man bare er ligeglad/ikke gider det rigtig.
FedeAnderzen wrote: Men igen, det skal komme fra jer spillere. Misforstå mig ikke, jeg brokker mig ikke over at i er for dovne, men jeg opfordrer jer til at tage initiativ, til at lave noget sammen, til at gøre Crafters spændende igen. En god begyndelse er denne tråd hvor vi får sat lidt ord på det hele.

Vi har haft så mange fede ting kørende på serveren, og der er masser af muligheder både inde på serveren, men også på forum. Jeg husker filmquizen på forum hvor man bygger noget fra en film og poster et screenshot og så skal folk gætte filmen, det var sjovt. Man kunne også afholde temaaftner, ligesom vi nu er begyndt på med Togsdag, så vi laver noget sammen. Hvad med aMAZEing Mondays, tag i samlet flok til en af de mange labyrinter på Senex, eller få stablet en PvP turnering op igen, eller et løb, skattejagt, hvadsom helst vi kan være sammen om.
Igen, helt enig, togsdag giver ofte et godt boost til playercount, til trods for det bare er at mine quartz eller bygge metro, konkurrenceelementet Tollak har sat ind med counteren der kører var smart, det gør det lidt sjovere når man kan konkurrere med hinanden som Pitti og jeg gjorde forrige torsdag. Men umiddelbart vil jeg stadig mene at vi skal åbne mere op, så nye spillere får nemmere og hurtigere adgang, kombineret med startkits, så vi måske endda får dem til at blive her, ville give langt bedre grobund for at samle spillere til at lave fælles projekter med og arrangementer som du nævner, som helt klart vil være den bedste måde at få folk til at være mere aktive.
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Det er fedt der er kommet så mange inputs og forslag til at forbedre vores Minecraft Server.

På trods af at der nogen gange skal skrabes et lag "pegen fingre" af, for at nå ned til noget brugbart, er det lige præcis det vi har brug for;
Inputs fra JER, så vi kan udvikle "konceptet" Crafters.dk indenfor de rammer vores grundlæggende holdninger tillader det.
Vi skal ikke glemme hvem vi er, og hvad vi står for. Vi skal omvendt heller ikke være panisk angst for at træde over de grænser vi har sat for os selv.

Jeg selv og Ninjastick har brugt har brugt en stor mængde tid, på at koge Jeres indlæg ned til punkter der kunne tages op på vores Søndagsmøder.
Vi fremlagde første del af de mange tanker vi har gjort os her til aften, og lad mig bare sige: Det er en meget stor opgave at komme igennem.
Vi vil diskutere tingene helt ned i de mindste detaljer, for at sikre os at vi tager fornuftige beslutninger. Nogle af forslagene rykker også på grundlæggende holdninger.
Det heler tager tid, og der kommer en melding når vi er sikre på at vi er færdige.

Når meldingen kommer, er vi stadig lydhøre overfor kommentarer til vores beslutninger. Vi regner med at I sikkert har en mening om det hele, og vi lytter gerne.
Vi ønsker ikke en lang diskussion, men konstruktive kommentarer, samt en respekt for den tid vi har lagt i det.
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Vi har brugt de par sidste servermøder på at gennemgå forslagene.

Svaret er lagt op i denne tråd.
Post Reply