Inden jeg lige svare på alle Jacobs spørgsmål, så vil jeg lige pointer min utilfredshed med at der egentlig stadig ikke er svare på min kritik, men at der bare bliver svaret med en række spørgsmål i stedet for..
Ja, ved godt at Betina og Fede har skrevet til mig privat, men kan egentlig ikke bruge det til noget eftersom jeg har skrevet det her offentlig og forventede svar offentlig så alle kunne læse det.
Hvilke specifikke tiltag skal der til, for at det igen handler om communitiet?
Størstedelen af problemet med Crafters efter min mening er de forskellige grupperinger og at man skal forsøge at få noget sammen spil igen, for eksempel ved events.
At nogle mods tager det arbejde de har påtaget sig seriøst og ikke bare sviner det andre skriver forde, de ikke er med i den gruppering de tilhøre (Eksempel kan ses under “Hvor længe er det acceptabelt at vente på en beslutning fra Serverteamet, som også har andre interesser end Crafters?”)
Hvilke funktioner i Discord vil I gerne kunne benytte?
Alle, chatten skal være åben så man kan læse den og man kan lave flere forskellige chats til forskellige emner. Ved at der på mod teamet sidder en der ville kunne lave det da han allerede selv har en discord server og hvis der skulle være behov for hjælp så er der nok spillere der ville kunne hjælpe.
Bevæger mig selv i streamer miljøet og der er Discord det alle bruger, fordi der er så mange muligheder i den og at man kan forbinde så mange ting til den og hvis en streamer censureret deres Discord på samme måde som her, ville deres community nok også dø ud stille og roligt. Jeg ville også godt kunne give en hånd med opsætningen hvis det ønskes.
Hvilke beslutninger må Admin - som øverste instans - tage?
Admins skal være enig og hvis de ikke er enige, så skal der være en afstemning
Eftersom i vælger ikke at vil svare på det jeg skriver kan vi tag mølleparken som eksempel igen.
Der blev lavet en afstemning omkring det og ikke alle var tilstede og der har 3 mods der stemte imod at byggeriet skulle fortsætte. Alligevel fik SC lov til at fortsætte byggeriet af Ninja!
I sårn en sag skal byggeriet bare stoppes med det samme indtil begge admins har haft tid til at tænke ordentlig over det og ikke tvinges til at tag et valg, mens man stresser på sit rigtige arbejde!
På hvilken måde vedrører det communitiet hvem der laver hvad i Serverteamet?
Det vedrører communitiet hvis en mod ikke rigtig er aktiv mere og måske burde skiftes ud, så svar tiden måske kan blive mindsket og de andre mods ikke skal lave det hele!?
Hvordan skal communitiet have indflydelse på hvem der laver hvad i Serverteamet?
Samme svar som lige over.
Hvornår skal "ikke korrekt opførsel" blandt moderatorerne straffes, og hvordan?
Der gælder vel de samme regler for mods/admin, som der gør for andre spillere, eller findes der separate regler for dem?
Hvis en moderator bliver ved med at overskride regler, så burde personen jo ikke være moderator og ja straffes på samme måde som normale spiller bliver.
Da vi spillede på den midlertidige server hvor en mod ikke ville gør sit arbejde, fordi personen var en “ven” og at alle mods tossede rundt i creativ og måtte bygge som det passede dem og alm spiller skulle farme alt!
Hvordan kan spillere med "ikke korrekt opførsel" i historikken, komme i betragtning til en moderator stilling?
Ved at have opført sig ordentlig over et stykke tid 1 - 2år
Men der sidder jo allerede nogen som mod med "ikke korrekt opførsel"
Emiellouis, har været bannet for tyveri af andres kister
Svubber, står egentlig stadig som være jailed for advarseler
Betina har været mod og har også været jailed for grief
Betyder det så at nogen med en plettet straffeattest må og andre ikke? Der skal være lige regler for ALLE!
Hvordan forventes det at fremtidige regelbrydere blandt spillere, skal modtage en henstilling fra en "straffet" moderator?
På samme måde som fra en ustraffet moderator. De har udstået deres straf og må jo have bevist de har lært af deres fejl siden de er blevet moderator!
Hvem skal tage beslutninger omkring regelbrud, hvis ikke mods skal dette?
Det er da en fin måde at bøje det jeg skrev på, sagde ikke at mods skulle bestemme det, skrev at det ikke var den enkelte mod eller admins beslutning, men at det skal tages i fællesskab og ikke bare en der tager beslutningerne
Hvordan skal et regelbrud håndteres, hvis også communitiet skal have indflydelse på beslutningen?
Ved at gøre sagerne offentlig så man kan se at den enkelte spiller faktisk får en fair behandling og ikke bare straffes pga had til spilleren.
Hvordan skal det håndhæves at bygninger må fjernes, fordi det er gammelt/ufærdigt?
Ved for eksempel at byggeriet har stået stille i omkring et år og stadig står ufærdigt og bygherre ikke rigtig er på serveren mere. Så man evt kan henvende sig til mod teamet, som så kan forsøge at tag kontakt til bygherre og snak med vedkommende om det. Hvis der så stadig ikke sker noget ved en evt afstemning blandt mod teamet eller offentligt.
Hvem skal beslutte om noget er gammelt/ufærdigt, og hvordan?
Du kan vel se på bygningen om det er færdig eller ej og gammelt evt efter hvor længe siden det er at spilleren har været online (aktiv)
Hvordan kunne det tænkes at påvirke "gamle" spilleres lyst til at vende tilbage til serveren igen?
At blive taget seriøs og mod teamet begynder at lyt mere til spillerne, istedet for bare at trumle hen over dem, med hver sin fortolkning og beslutning omkring reglerne.
Svar dem ordentligt når de skriver noget og ikke bare svare bla bla bla!
Hvilken censur ønsker I at ophæve?
Omkring søndags møderne og at referatet fra mødet burde ligge offentlig, så spillerne kan følge med i hvad der sker
Censuren på discord så man faktisk kan føre en skriftlig samtale.
Hvem skaber negativitet på serveren? Mods, nuværende spillere, tidligere spillere eller alle?
Vil mene det er en god blanding og efter min mening udspiller det sig i personlig had og spillere eller mods der har pisset hinanden af.
Hvad gør at man ønsker at vende tilbage til en server, hvor det hele kører forfærdeligt?
Det sammenhold man har fået med dem man spiller med og de forskellige events der kunne stables på benene før i tiden.
Og muligheden for at serveren kan blive til det den var før.
Hvordan ønsker I at spillerforslag håndteres af Serverteamet?
Tag forslagene seriøst og ikke svare med dumme ubrugelig svar, så som "bla bla bla bla"
Hvordan skal Serverteamet håndtere et evt. afslag af et spillerforslag, så det ikke skaber så meget vrede?
Ved et godt svar og forklare hvorfor i kom frem til det svar.
Hvordan håndteres at Spiller X, gerne vil bygge hvor Spiller Y har bygget, og der samtidig er god plads på mappet?
Gå ind og kig på hvor stort det projekt er som allerede ligge der og om de forventer at udvide i den retning og evt hvor langt. Respekter hinanden og det de andre bygger! Så vi ikke bliver ved med at være i de forskellige grupperinger der bekriger hinanden hele tiden og i stedet samarbejder.
Hvilke begrænsninger ønskes fjernet, og hvordan?
Igen Discord, det at man ikke kan se hvad andre skriver.. Men læs længere oppe.
Hvor længe er det acceptabelt at vente på en beslutning fra Serverteamet, som også har andre interesser end Crafters?
ALLE har andre interesser end Crafters! Her er der bare nogle der har valgt at ville være en del af mod teamet og ved det siger man også ja til nogle forpligtelser.
Her kan vi tag fat i to sager (en afsluttet og en igang værende)
To af servers provokatøre Astro og Kofodz er begge blevet bannet for umoden opførsel.
Astro skriver et indlæg på sit ban som Ninja syntes er noget lort, MEN hans egen ven Kofodz laver et lige så dårligt indlæg på sit ban og bliver unbannet 1 time senere!
Vi er nu igang med anden uge og der er stadig ikke kommet svar på Astros ban! Ved ikke om det er fordi at Astros modsvar til, den latterlige begrundelse det blev givet som svar på hans indlæg, er for godt til at de kan tag en stille skal jeg ikke kunne sige..
Men igen 2 ens sager og Ninja “misbruger” sin stille til at lukke sin egen ven og teamspiller ind på under 1 time!
Vi kan også tag disse spørgsmål her som eksempel
Vi får nærmest afvide vi skal svare på dem indenfor 24timer, selvom vi også har arbejde og andre interesser. Men igen kommer der et negativt svar og krav fra Fede
FedeAnderzen wrote:Så kære med Craftere, nu må i altså komme ud af busken. Jeg ved godt at Jacob har smadret festen og taget alt flame og had ud af den tråd her men i skylder altså svar på hans spørgsmål.
Dette er en kritik tråd, der er fremsat masser af kritik af forskellige ting ang. Crafters. Man må formode at dem der vælger at ytre sin kritik også har gjort sig tanker om hvorledes tingene burde være i stedet.Hvis man bare kritiserer og peger fingre uden at have noget alternativ kan vi jo aldrig komme videre med at bearbejde tingene. Jeg forventer naturligvis ikke at i allesammen svarer på alle Jacobs punkter, men i bør som minimum give jeres bud på de punkter i selv har fremsat kritik over.
Kom nu til tastaturet og få svaret, så denne tråd ikke endere som et monument over serverens værste tilsvinings/flaming/hade øjeblik.
Hvorefter Astro stiller et spørgsmål om hvorfor mods ikke bruger ventetiden på at svare ham, hvor han får svaret
FedeAnderzen wrote:Du får svar når vi er klar med et, jeg er sikker på det ikke varer længe nu, men der var jo mange punkter der skal addresseres.
Så modteamet har den tid de har brug for og vi andre har under 24timer? Men det mest komiske er nok at Fede ikke engang selv har svaret på dem! For mods kunne jo godt give deres forslag også og ikke bare gemme det i moderator forum?
Men til afslutning syntes jeg da vi alle skal forsøge at arbejde sammen på at "Let´s Make Crafters Great Again!!"
Det kan da også godt være det her har været den forkerte måde at gribe det an på, men det har skabt noget debat og flere er da kommet ud af hulerne og kommet med deres meninger, som forhåbentlig kan få noget konstruktivt samarbejde igang mellem grupperingerne igen