religiøse ting

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Locked
CptTomatoKing

Re: religiøse tinge

Post by CptTomatoKing »

micje jeg misforstod måske xcanners (og hvis også nogle andre jeg ikke lige hurtigt kunne finde)
xcanner wrote: ....
Baggrunden for at "satanist symbols" kom med under denne regl, var pga. at stort set hver gang der et religiøst symbol på serveren, var der nogen der mente at der skulle et "satanisk symbol", stortset kun for at provokere.
....
At hagekors, pentagrammer og mange andre ting, kan (og har oprindeligt) betyde noget helt andet er bare ærgeligt. 9999 ud af 10.000 associere symbolerne med 1 ting!
Det sidste xcanner skræv hænger ikke sammen med det du skriver... Men det er jo også din mening og ikke xcanners :)
Jeg sammenligner ikke frihed og jødeforfølgelse jeg sammen ligner er 2 forskellige politiske logoer (eller symboler)

Det du skriver er det at jeg gerne må lave fx. en naziborg bare den er flot? - eller må jeg heller ikke lave et kinesisk flag da det skildre kommunisme med da det næsten er helt rør med stjerne i hjørnet, som symboler for kommunistiske. (- sikkert det sidste... men vel gerne høre din ærlige og direkte mening og vel gerne høre om du personligt bliver støt af sådan noget..?)

Jeg syntes ikke at bygningerne hentyder til jødeforfølgelse (der er mange af dem der er hjem til folk den dag i dag - de folk er nogle steder de (dengang rige) jødefamilier nazisterne tog bygningerne fra - men i mit hovede er det en helt anden historie). Men man kan ikke lave en naziborg uden hagekors som jeg vel sige er et slags logo for nazismen og ikke direkte en hentydning til jødeforfølgelse og sådan noget. Det er vel også derfor at vi har et naziparti i Danmark hvis mål ikke er at dræbe jøder men de bygger bare på nogle af de grundlag nazismen brugte.

Kan jeg så godt få den afstemning? Af en eller anden grund har i jo slået muligheden for at lave sådan en fra hos det almindelige medlem, så jeg kan ikke selv lave en hvis det er det i venter på (eller er i stadig bange for resultatet?).
To mine, or not to mine...
Casper98dk

Re: religiøse ting

Post by Casper98dk »

miscje wrote: Hvad bliver det næste? Spiller X og hans seks venner synes at træreglen er dum. Så ændrer vi også den. Kan du se hvor det fører hen så?

Jeg har fattet at der ikke sker en regl-ændring, men jeg vil gerne lige sige at du på igen måde kan sammenligne træreglen med satanistiske reglen. Træ reglen giver mening, ellers ville der være halve træer til at stå overalt. Satanistiske tegn støder nogle brugere som ikke findes... du burde da ikke gå ind på internettet hvis du bliver stødt af et pentagram. Jeg har ikke hørt nogen sige at de bliver stødt af det, bare at andre måske kan.

P.S. Hvis nu jeg vil lave en hekse/wicca cirkel. så må jeg vil godt lave et pentagram?. Wicca er en accepteret religion.
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Casper98dk wrote:
miscje wrote: Hvad bliver det næste? Spiller X og hans seks venner synes at træreglen er dum. Så ændrer vi også den. Kan du se hvor det fører hen så?

Jeg har fattet at der ikke sker en regl-ændring, men jeg vil gerne lige sige at du på igen måde kan sammenligne træreglen med satanistiske reglen. Træ reglen giver mening, ellers ville der være halve træer til at stå overalt. Satanistiske tegn støder nogle brugere som ikke findes... du burde da ikke gå ind på internettet hvis du bliver stødt af et pentagram. Jeg har ikke hørt nogen sige at de bliver stødt af det, bare at andre måske kan.

P.S. Hvis nu jeg vil lave en hekse/wicca cirkel. så må jeg vil godt lave et pentagram?. Wicca er en accepteret religion.
Det må man nok heller ikke:
xcanner wrote: At hagekors, pentagrammer og mange andre ting, kan (og har oprindeligt) betyde noget helt andet er bare ærgeligt. 9999 ud af 10.000 associere symbolerne med 1 ting!
Og miscje jeg glemte lige at svare på den del af din post og mit svar vel nok ligne meget Casper98dks...
Men jeg mener ikke at der er andre regler der skal laves om lige pt. og bestemt ikke den du referere til, regel 12. har jeg grunde til at jeg syntes skal laves om og der er ingen grunde til at ændre den med træerne... jeg kan da ikke lige komme på nogle ud over at det er træls at fælde det hele og plante nye og den holder ikke... Men at der ikke er nogle der bliver støt over de ting der er nævnt i denne tråd og at det er over alt i vores dagligdag vel jeg da sige er en udmærket grund til at ændre denne ene lille regel.
Og hvis i mener at det er en lille af medlemmerne på serveren der vel have denne regl lavet om så vis da lige at i ikke bare er lige glade med alle andre og lav en afstemning (eller 2 hvis i også vel lave en afstemning om denne regels fremtid)
atlem

Post by atlem »

What's the difference is between Wicca and Satanism? Biblically speaking, there's not a dime's difference between the two, they're both false religions.
Both Satanists and Wiccan witches worship the Pagan god, the most infamous sexual predator in history...
Image
The Goat of Mendez is the god of the witches.(Mendez is another spelling of Mendes, a city of ancient Egypt where fertility worship - Baal worship -- was practiced). Masons admit readily that Baphomet is a pagan fertility god and, more importantly, that Freemasonry is a fertility cult religion. At any rate, this mockery of Jesus is a satanic symbol and figures prominently in Satan worship.

its the same thing , and they bout use the goat in ther pentagrams ,
Image
Image

if you want to find a excuse to build pentagrams, then CULT religion wicca was a not the best option
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Man kan altid finde en grund til at man skulle kunne blive støt af en eller anden ting...
Men hvis man ser sådan på det så må det vel være kirken der skal væk eller en støre ændring i reglen

Edit ps nice copyright på det mellemste billede
atlem

Post by atlem »

007mads1 wrote:Man kan altid finde en grund til at man skulle kunne blive støt af en eller anden ting...
Men hvis man ser sådan på det så må det vel være kirken der skal væk eller en støre ændring i reglen

i realy cant see any need to change any rules, wy are you so desperatly trying to remove the Churches,
thats just like burning the bibel, so childish, grow up already
and dont forget that Churches is part of an arcitect history, not just religion
Attachments
godvswicca.jpg
godvswicca.jpg (59.77 KiB) Viewed 2793 times
Casper98dk

Post by Casper98dk »

atlem wrote:
007mads1 wrote:Man kan altid finde en grund til at man skulle kunne blive støt af en eller anden ting...

i realy cant see any need to change any rules, wy are you so desperatly trying to remove the Churches,
thats just like burning the bibel, so childish, grow up already
and dont forget that Churches is part of an arcitect history, not just religion

Har du lyttet til det vi har sagt? Vi har ikke ville fjerne kirker. Vi ville have religionsfrihed! Så mi vi heller ikke have juletræer? Jul er en gammel hedensk tradition.. græskar? Halloween? det er dæmoner og ting og sager. Så alle der har græskar skal bannes? Pentagrammet er også blevet brugt af kristendom i gammel tid.
og hvis du skal overbevise en ikke kristen om at en religion ikker er okay, så virker det lidt dumt at bruge kristne citater. Jeg ved ikke hvad du har læst men alle de hekse jeg kender tror ikke på nogen "gud", og det er nok 50 stykker.

[/quote]
thats just like burning the bibel, so childish, grow up already[/quote]
Det er jer der ikke tillader andre religioner. Og så er vi barnlige? Hvis det er barnligt at brænde bibelen - hvad er det så at brænde tusindvis af hekse??

vi vil bare have at alle skal behandles lige :) Der er ingen der ønsker at forhindre at der bygges kirker, eller bruges kristne symboler. Selvom de også støder nogen. Der skal være lov til, og respekt for, at folk må være glade for kirker og kristne symboler. Men hvad er grunden til at andre ikke skal have samme glæde? Var kristendommen ikke netop noget med næstekærlighed, og med at have plads til alle? Hvad ville Jesus mon tænke?? :P
Image

-Casper
Casper98dk

Re: religiøse tinge

Post by Casper98dk »

xcanner wrote: ....
Baggrunden for at "satanist symbols" kom med under denne regl, var pga. at stort set hver gang der et religiøst symbol på serveren, var der nogen der mente at der skulle et "satanisk symbol", stortset kun for at provokere.
....
Helt enig. derfor kunne man sige. hver religions synbol/bygning skal bygges mindst 300 blocks fra hinanden.

Et godt citat, som forhåbentlig kan få smilet frem :

Religion er som en Penis.
Det er godt at du har en.
Det er godt at du er glad for den.
Men lad være med at rende rundt og vise den til os andre hele tiden.
Og lad for pokker være med at stoppe den ned i halsen på os andre!
Image

-Casper
mgenie

Post by mgenie »

Som med alle forslag, har emnet nu været oppe og vende internt i 'admin-gruppen'. Vi er blevet enige om, at reglerne ikke bliver ændret på nuværende tidspunkt, da de fungerer efter hensigten.

Og for at undgå endnu 8 siders '...men jeg synes, at...' låser jeg samtidig topic.
Locked