Fjern begrænsninger på adventure.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
fatKaizer

Fjern begrænsninger på adventure.

Post by fatKaizer »

Som jeg tidligere har givet udtryk for, er jeg lidt småtrist over de manglende mobs på den primære server, samt lava-, TNT- og ildbegrænsningerne. Derfor blev jeg naturligvis super glad, da jeg efter en MC-pause kom tilbage til crafters, og så i havde lavet fire nye verdener, hvor folk kunne lege med de sider af MC, som vi ikke oplever på hovedmappet.

Men! Som titlen på tråden antyder, er jeg stadig ikke helt tilfreds :( Jeg er stor modstander af manglen på flydende lava, ild og TNT/creeper explotions. Som jeg ser det er der ikke den store grund til at begrænse ild og flydende lava, da der alligevel ikke er det helt store at griefe, som det ser ud nu. Desuden vil jeg gerne have mulighed for at lege med lava og pistons, men som det er nu kan det kun lade sig gøre på pvp. Med hensyn til creepers, synes jeg hele charmen ved dem ryger, når de bare forsvinder, og giver lidt skade, frem for at ødelægge ens liv, som de jo ellers er designet til. Desuden er endermen mere irriterende..

Jeg er super glad for at kunne bygge i fred på hovedmappet, men jeg mener at vi med meget få ændringer, kan - og bør - lave adventure om til et meget bedre alternativ end det er nu.

tl;dr: Vanilla på adventure - selvfølgelig har jeg intet imod lwc og den slags, men jeg er imod kravlegårdsmode.

Hvad mener folk om det?
julemand101

Re: Fjern begrænsninger på adventure.

Post by julemand101 »

Jeg kan glæde dig med at den information at når 1.0 kommer på serveren så vil vi revurdere størstedelen af de verdener vi har. Jeg gider ikke lige smide alle planerne her da de stadig ændres løbende men helt sikkert bliver det at der kommer en "no rules" verden hvor stort set alt er tilladt på nær enkelte regler som fx xray og modenhed. I denne verden vil der ikke være nogen beskyttelse imod griefere og verden vil blive genstartet jævnligt når den er tilpas smadret af TNT, Creeper osv. :)

Vi håber at dette nye koncept vil blive taget godt imod når vi engang fremlægger de endelige planer. Det skal desuden tilføjes at det bliver en relativ lille verden for at fremprovokere en smule kaos men nu ser vi hvordan det går. Det vigtigste er blot at være opmærksom på at hvad der sker i denne nye verden er ikke noget vi admins eller moderatorer vil holde øje med eller tage os af. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
fatKaizer

Post by fatKaizer »

Det lyder som en rigtig god idé, men jeg håber stadig at i vil beholde en verden, der ikke er designet til kaos, men mere bare en vanilla verden helst uden pvp, hvor vi kan få lov at lege uden alle begrænsningerne fra hovedmappet. Men jeg ser meget frem til at høre mere om jeres 1.0 planer :D
xcanner

Post by xcanner »

fatKaizer wrote:Det lyder som en rigtig god idé, men jeg håber stadig at i vil beholde en verden, der ikke er designet til kaos, men mere bare en vanilla verden helst uden pvp, hvor vi kan få lov at lege uden alle begrænsningerne fra hovedmappet. Men jeg ser meget frem til at høre mere om jeres 1.0 planer :D
Planen er en frisk midlertidig adventure world med samme betingelser som i dag, og en ny midlertidig PvP world hvor "alt" er tilladt og lava, ild og TNT er som i vanilla Minecraft.
It's all about the community
fatKaizer

Post by fatKaizer »

Jeg forstår ikke helt hvorfor der skal være de begrænsninger på adventure. Jeg mener når serveren alligevel er midlertidig, tror jeg ikke der bliver det store problem, med griefers eller store ting, der kan greifes. Og som det er nu, ødelægger endermen alligevel mere, end en creeper ville komme til. Det var måske en overdrivelse, men creepers sprænger kun når folk dummer sig.

Evt. begræns TNT, hvis det er griefers, der er problemet.

Jeg håber at i vil overveje at ændre planerne en lille smule, for den nye adventure, om ikke andet så bare midlertidigt, så folk kan se hvordan det går.
julemand101

Post by julemand101 »

Du har vidst glemt en detalje. Creepers er et mega godt redskab til grief da de er nemme at lokke over til en given bygning og så lade den sprænge der. Eksplosionen kan vi admins så bare se som værende en creeper men vi kan ikke se hvem der har gjort det. Den slags arbejde gider vi bare ikke!
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
kaffeluskeren

Post by kaffeluskeren »

Jeg synes det kunne være fedt med et adventure map hvor alt var tilladt og uden det store admin-opsyn, men hvor man ikke opfordre til kaos og så se, som et eksperiment, hvordan det vil gå. Lige meget hvad så skulle det være midlertidigt, ikke sandt? Så kan det vel ikke skade at afprøve det.

Med hensyn til de creepers som jule nævner, så er det vel bare en del af risikoen og forhåbentligt er der ikke så mange som synes at det er fedt at lede creepers mod bygninger hele tiden, og hvis der viser sig et mønster som kan dokumenteres, så kan admins jo evt. gribe ind hvis de har tid og lyst til det.

Bare min tanke,

/Kaffe
/kaffe
xcanner

Post by xcanner »

kaffeluskeren wrote:Jeg synes det kunne være fedt med et adventure map hvor alt var tilladt og uden det store admin-opsyn, men hvor man ikke opfordre til kaos og så se, som et eksperiment, hvordan det vil gå. Lige meget hvad så skulle det være midlertidigt, ikke sandt? Så kan det vel ikke skade at afprøve det.
Det er jo det det bliver, bare med med et ekstra krydderi, PvP enabled :-)
It's all about the community
fatKaizer

Post by fatKaizer »

julemand101 wrote:... verden vil blive genstartet jævnligt når den er tilpas smadret af TNT, Creeper osv. :)
julemand101 wrote:Det skal desuden tilføjes at det bliver en relativ lille verden for at fremprovokere en smule kaos men nu ser vi hvordan det går.
Jeg glæder mig meget til at se den nye verden, men jeg må stadig sige at Jules kommentarer skræmmer mig en smule, i forhold til den drøm jeg har om en relativ fredelig vanilla server :)

Selvom der ikke er noget admin opsyn, håber jeg stadig at i vil indføre visse guidelines, så serveren ikke bliver 100% kaos. Om ikke andet, vil jeg da foreslå (som jeg har set det gjort på en anden server) at i opfordre til kaos, på alle positive x-koordinater, og opfordre til fred på de negative :)
julemand101

Post by julemand101 »

Kaffe:
Jeg forstår ikke hvad du mener. Vi har faktisk sådan en test allerede i gang der hedder vanilla 1.0 og der er sket ødelæggelser selvom det er utroligt der ikke er sket mere. Hver gang der kommer en ny Minecraft version kører vi en test server med denne nye version og laver den vanilla og hver eneste evige gang går det helt galt. Så jeg vil gerne høre hvordan du kan tro at det hjælper at lave endnu et eksperiment. :?

fatKaizer:
Der vil ikke opstilles guidelines da de ikke vil blive overholdt. Alle erfaringer tyder på at folk ikke kan finde ud af selv meget simple regler og vi admins og moderatorer er dødtræt af alle de brugere der vælger at bygge borge i PvP men som så fx bygger for tæt på eller bryder ind i borge og så skal vi ud og lede efter beviser for at kunne ban folk. Det er ganske enkelt et møgarbejde og der er ingen der synes den slags er sjovt. Desuden har PvP verden vist os at folk overhovedet ikke kan magte at der er regler samtidig med PvP fordi de laver deres egne obskue regler og når disse så ikke overholdes så blive admins kontaktet og skal løse problemerne.

Alle:
Crafters.dk har ikke til formål at tilfredsstille alle brugere på serveren. Hvis vi skulle gøre dette ville der være nær uendeligt antal worlds og vildt mange regler. Der er en årsag til at der findes flere Minecraft servere og hvis man ikke bryder om de ting vi tilbyder er der heldigvis andre servere der sikkert gør tingene på en bedre måde. Når vi kommer med forslag til nye worlds og regler ligger der en meget lang planlægningsfase bag og vi tager højde for rigtig mange detaljer. Derfor er det vigtigt at huske på at når man selv kommer med en ide så tænk lige over det i den store sammenhæng. Kan ideen holde til 50 samtidige brugere med en aldersforskel der ligger mellem 12-50 år og samtidig sørger for at flertallet stadig føler det som et godt sted at være.

Omkring grief så nægter jeg at tro på at verden er blevet et bedre sted at være end det var dengang vi startede serveren. Hver gang vi loggede ind var der kommet en flok idioter der brændte alle bygninger ned. Det var rent kaos og jeg kan se at flere nystartede servere har samme problemer og mange lukker af den grund. Vi forsøger her på Crafters.dk at gøre tingene anderledes og forsøge at undgå den slags. Derfor er jeg overhovedet ikke fan af ideer der lukker op for mere kaos der samtidig inkluderer mere admin arbejde.

Nu prøver vi lige det nye koncept hvor alt er tilladt (og hvor admins ikke blander sig) og ser hvordan det udarter sig. Hvis man ønsker at spille en helt klassisk Minecraft oplevelse tvivler jeg på at det kommer til at ske på Crafters.dk da alene det faktum at du kan bruge kommandoer og portaler ødelægger denne klassiske oplevelse. Desuden så er vi ganske enkelt nød til at forhindre at folk bygger kæmpe flotte bygningsværker på midlertidige kort da det også giver ballede hver eneste evige gang disse verdener skal slettes.
Post Reply