Ophævelse af ban

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
Post Reply
Prankstar

Ophævelse af ban

Post by Prankstar »

Hej.

Prøvede lige at logge ind i minecraft på crafters.dk, til min store forbavelse bliver jeg mødt med beskeden: "At ødelægge Julemand101's redstone konstruktioner er det dummeste du kan!"

Så det nu jeg tænker WTF? Jeg tændte maskinen for længe siden, på samme dag der var en pvp tunering. Men kunne ikke slukke maskinen igen. Tænkte den skulle måske bare have lidt tid før den slukkede. Loggede ind igen da pvp tuneringen var igang, og oplevede folk brokkede sig over det laggede på serveren. Tænkte det muligvis kunne være redstone maskinen der stadig kørte, og det var det.

Jeg fik lov til af en moderator (nrone tror jeg det var) til at slukke maskinen. Jeg gik derfor ned i maskinen, og slukkede for den uden at ødelægge noget. Derefter fjernede jeg ét styk redstone fra start håndtaget, så folk ikke skulle tænde det igen og starte lag. Alt sammen med tilladelse af en moderator.

Så forventer min ban bliver ophævet, og næste gang liiiiige undersøger lidt istedet for at banne og give sådan en fræk besked ;-)

Mvh. Dennis / PrankstarDK
julemand101

Re: Ophævelse af ban

Post by julemand101 »

Jeg bannede dig efter at have brugt en del tid på at finde ud af hvorfor konstruktionen ikke længere virkede og flere spillere spurgte hvorfor den dog ikke virkede. Der var ikke placeret noget skilt på steder der forklarede hvad der var sket men i stedet kunne jeg se i loggen at du har været ved at grave flere steder omkring spawn og også ved mig.

Ved at tjekke i loggen kunne jeg se hvorfor konstruktionen ikke virkede længere og jeg valgte at ban dig eftersom:

1. Flere spillere meldte de ikke kendte noget til det.
2. Der var ikke efterladt nogen besked omkring hændelsen.

Jeg er nød til at snakke med nrone omkring det her før jeg afgør hvad der skal ske i den her sag.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Prankstar

Post by Prankstar »

Maskinen virker ikke længere efter 1.3 kom ud.. Det var nemlig derfor jeg slukkede den manuelt, da den lavede lidt lag på serveren. Har ikke rørt ved noget redstone, udover at at stoppe den clock der kørte (fjernede et stykke redstone og satte det igen), også fjernede jeg 1 redstone dust ved håndtaget, så folk ikke skulle tænde den igen før du fik kigget på maskinen.

I mellemtiden, kan du ophæve bannet, eller skal jeg virkelig sidde og vente på det bureaukratiske fis? :P hvis jeg virkelig ville griefe, så havde jeg nok gjort lidt mere end bare deaktivere håndtaget :)
julemand101

Post by julemand101 »

Prankstar wrote:Maskinen virker ikke længere efter 1.3 kom ud.. Det var nemlig derfor jeg slukkede den manuelt, da den lavede lidt lag på serveren. Har ikke rørt ved noget redstone, udover at at stoppe den clock der kørte (fjernede et stykke redstone og satte det igen), også fjernede jeg 1 redstone dust ved håndtaget, så folk ikke skulle tænde den igen før du fik kigget på maskinen.

I mellemtiden, kan du ophæve bannet, eller skal jeg virkelig sidde og vente på det bureaukratiske fis? :P hvis jeg virkelig ville griefe, så havde jeg nok gjort lidt mere end bare deaktivere håndtaget :)
Jeg har tjekket loggen og jeg aner ikke hvorfor man siger maskinen ikke har virket efter 1.3 for det har den nemlig. Den del der ikke virker er noget pistonlogik der blev slået fra samme dag som vi opdaterede til 1.3 da jeg vidste det ikke ville fungere (vi testede det nemlig på en testserver).

Årsagen til du ikke kunne slukke den kan være mange men primært er der mange der er forvirret over at maskinen er tændt når håndtaget er oppe og lampen over håndtaget er slukket. Maskinen slukker først når håndtaget er nede og den er færdig med at skrive hele beskeden. Det er noget jeg har tænkt længe på at få fikset men det har aldrig været et problem.

Det jeg er mest irriteret over er at der netop står ved håndtaget at man ikke bør gå ind i maskinen pga. risiko for at ødelægge noget er stor og man skal have tilladelse. Du spørger så godt nok om lov men du får ikke tilladelse fra nogen der aner en brik om maskinen og du får heller ikke at vide præcist hvor du må grave. Du vælger derimod at grave et sted du ingen ide har om vil ødelægge noget. Hvad ville du have gjort hvis du ødelagde en delayer og du ikke kunne rette op på skaden?

Du skriver du stoppede den fordi den gav lag på serveren men kort tid efter du stoppede maskinen skrev du at der stadig var lag hvilket må betyde det ikke hjalp noget at du stoppede maskinen. Du burde altså allerede her gå tilbage og i det mindste fiks håndtaget.

Og du bliver ikke unbanned mens sagen står på.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Prankstar

Post by Prankstar »

Kan ikke huske alt hvad der blev skrevet den dag. Men husker at laggen var der endnu, dog var den faldt fra 19 til 18 eller sådan noget. Maskinen havde stået og kørt i flere timer på "Off" stillingen, derfor jeg kunne konkludere den ikke virkede.

Jeg mener selv, at jeg har stor viden med redstone, derfor jeg følte jeg sagtens kunne slukke maskinen. At maskinen så ikke fremkaldte alt laggen, kan man jo ikke sige før efter. Tog bare den beslutning at håndtaget blev slukket ved at fjerne det ene stykke redstone. Jeg havde fuldt kontrol over det, og jeg har ikke ødelagt eller rørt noget i maskinen.

Orden skal der være, men du må da kunne se logikken i at det er så lille en ting, og du har fået en god forklaring, så kan ikke forstå hvorfor det skal være et større problem - Men fair nok.

Forsat god aften
julemand101

Post by julemand101 »

Fint nok jeg unbanner dig. Håber dog vi lige i fremtiden kan blive enige om at du lige sætter et skilt uanset hvad det sted du piller så jeg har en chance for at vide hvad der er sket i det tilfælde at en moderator glemmer at give besked videre. :)
Prankstar

Post by Prankstar »

Det kan vi rolig blive enige :) Tænkte ikke lige over at gøre det dengang, burde jeg nok have gjort.
julemand101

Post by julemand101 »

Prankstar wrote:Det kan vi rolig blive enige :) Tænkte ikke lige over at gøre det dengang, burde jeg nok have gjort.
Det er vidst også første gang det er sket så du kunne selvfølgelig heller ikke lige vide det. Men jeg tager lige i nakken af nrone når jeg får fingrene i ham :D
Post Reply