Det har jeg så lidt anderledes erfaringer med. Hvis du har en støvsuger med plastikmundstykke og sørger for at være lidt forsigtig så skader det ikke at bruge en støvsuger. Derimod hvis du bruger en kompressor til at puste luft så risikerer du to ting:Bekker00 wrote:Hvis maskinen er fyldt med støv, så undlad at bruge en støvsuger tilsæt rense den med.
Støvsuger har en grim tendens til at skabe statisk elektricitet og det kan indvoldene i en puter ikke lide.
Det bedste er at puste den fri for støv.
Held og lykke med projektet.
* Fugt.
* Støv der kommer ind under blæseren.
Det sidste er næsten det værste fordi blæseren vil her begynde at larme en del og køre ret trælst hvilket ikke er til at løse når det først er sket. Derfor vær meget forsigtig med at puste støvet som det første.
Men det kan så også være der er så meget støv at du kan fjerne det med en pincet. Har oplevet hvor jeg bare kunne trække en lang tråd af støv ud af blæseren som var viklet hele vejen rundt og spærende for alt køling.
(af andre spændende episoder: computere fra hjem hvor der ryges er ikke vildt lækre. Har været ude ved en kunde hvor jeg måtte have maskinen hjem og fjerne tjære ud af blæseren. Det var så klistret at blæseren ikke længere kunne køre rundt og alle køleripper var komplet fyldt med det lort... har nogle billeder et eller andet sted med det)